سئو، راهکاری برای سفر کردن به صفحه اول گوگل

همین طور که شما میدانید، سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان، مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد. اگر سئو برای شما ارزشمند است پس این مقاله را دنبال کنید…

 

 

با سئو بیشتر آشنا شوید

سئو یک راهکار بازاریابی است که بر روی دیده شدن وب سایت در نتایج طبیعی (غیر پولی) موتورهای جستجوگر تمرکز می کند. سئو شامل عناصر فنی و خلاقانه است که یک وب سایت برای بهبود موارد زیر به آنها نیاز خواهد داشت:

  1. رتبه بندی
  2. به دست آوردن ترافیک بیشتر
  3. افزایش آگاهی در مورد برند خود

 

سئو شامل مفاهم بسیار زیادی است (از کلماتی که در سایت خود مورد استفاده قرار می دهید تا نوع لینک هایی که دیگر وب سایت ها به سایت شما می دهند، همگی بر روی سئو تاثیرگذار هستند.)

بعضی اوقات، سئو فقط روشی است که از طریق آن، موتورهای جستجوگر می توانند ساختار سایت شما را درک کنند.سئو تنها برای ساخت سایت هایی که موتور جستجو پسند باشند، به کار نمی رود. سئو سایت مورد نظر را برای بازدید کنندکان جذاب تر می کند.

در این راهنما تقریباً همۀ عوامل مهم در سئو، بیان شده است. از یافتن کلمات کلیدی (keywords)  مناسبی که ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما سرازیر می کند تا ساخت لینک ها  و بازاریابی سایت شما.

اگر برای شما این مطالب مبهم بوده اصلا نگران نباشید، شما تنها نیستید. ما اینجا هستیم تا به شما در این مورد کمک کنیم.

 

 

 

 

سایت من هم به سئو نیاز دارد؟

بیشتر ترافیک وبسایت ها توسط موتورهای جستجوگر بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو تامین می شود. اگرچه رسانه های اجتماعی و سایرین می توانند در ایجاد ترافیک برای سایت دخیل باشند اما موتورهای جستجوگر اولین روش برای گشت و گذار برای کاربران اینترنت به شمار می آیند. این موضوع درست است حتی اگرچه وب سایت شما محتوا، خدمات، محصول، اصلاعات یا هرچیز دیگری تهیه کند.موتورهای جستجوگر بسیار منحصر بفرد هستند چون آن ها ترافیک هدفمند برای سایت شما تهیه می کنند. (کاربران در موتورهای جستجوگر دقیقاً به دنبالِ چیزی هستند که شما ارائه می کنید.)

 

موتورهای جستجوگر را می توان مانند یک بزرگراه در نظر گرفت که راه را برای کاربران باز می کند. اگر موتورهای جستجوگر نتوانند سایت شما را پیدا کنند یا محتوای شما را در پایگاه داده خود اضافه نمایند، فرصتی باورنکردنی را برای به دست آوردن ترافیک بیشتر از دست داده اید.

کوئری جستجو (کلماتی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند را کوئری جستجو می نامند.) : این کوئری ها بسیار با ارزش است.

 

تجربه نشان می دهد که ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر می تواند اندازه موفقیت یک سازمان را تعیین کند. ( یا شکست سازمانی را رقم بزند.)

ترافیک هدفمند به یک سایت می تواند درآمد، محبوبیت و دیده شدن یک تجارت را به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی سئو، نرخ بازگشت باورنکردنی در مقایسه با سایر روش های بازاریابی و تبلیغات دارد.

 

 

موتورهای جستجو بدون سئو وب سایت مرا نمی شناسند!

موتورهای جستجوگر باهوش هستند اما باز هم به کمک نیاز دارند. موتورهای بزرگ نیز همواره در تلاش هستند تا فناوری خود برای بررسی عمیق تر سایت ها و ارائه نتایج بهتر به کاربران را بهبود ببخشند. با این حال، در عملکرد موتورهای جستجوگر نیز محدودیتی وجود دارد. در حالی که سئوی درست و مناسب می تواند هزاران بازدید کننده وارد سایت کند و توجه ها را به سایت تان بیشتر کند اما حرکت اشتباه در سئو می تواند سایت شما را از دید پنهان کند و کار را برای شما سخت تر بکند.

علاوه بر اینکه محتوای شما را به موتورهای جستجوگر می شناساند، سئو می تواند رتبه بندی سایت شما را نیز افزایش دهد تا محتوای شما در دیدرس بازدیدکنندگان قرار بگیرد. فضای اینترنت، روز به روز رقابتی تر می شود و شرکت هایی که از سئو استفاده می کنند در  حال سود بردن از بازدیدکنندگان و مشتریان جدیدشان هستند.

 

 

می خواهم خودم به تنهایی سئو سایت خودم را انجام دهم

 

دنیای سئو کمی پیچیده است اما بیشتر افراد می توانند به سادگی پایه و اساس آن را درک کنند. حتی دانش بسیار اندک در زمینه سئو نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. آموزش های رایگان سئو به طور گسترده در سرتاسر اینترنت وجود دارد (مانند همین مقاله)

شما می توانید با کمی تمرین و اجرای آنها به هدف خود دست پیدا کنید.

بسته به زمانی که بر روی این کار صرف می کنید، اشتیاقی که برای یادگیری دارید و پیچیدگی سایتی که در اختیار دارید، ممکن است تصمیم بگیرید از یک متخصص برای سئو سایت کمک بگیرید. شرکت هایی که بر روی سئو کار می کنند با یکدیگر متفاوت اند برخی از آنها تمرکز خاصی بر روی موضوع دارند اما برخی دیگر از رویکرد عمومی تری بهره مند می برند.

در هر صورت استخدام فردی که بتواند سئو وب سایت شما را بررسی کند و از آن پشتیبانی کند، امری بسیار ضروری است.

 

چه قسمت هایی از این آموزش را باید مطالعه کنم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک سایت خود از طریق موتورهای جستجوگر جدی هستید و آشنایی کافی با موضوع سئو ندارید، پیشنهاد می کنیم این راهنما را از ابتدا تا انتها مطالعه کنید.

 

من در این مقاله آموزشی تمام سعی خودم را کرده ام که تمامی موارد مهم و ضروری سئو را به صورت خیلی روان و ساده آموزش دهم.

امیدوارم این آموزش بتواند نکات مبهمی که در ابتدای بخش به آن ها اشاره کرده ام را برای شما عزیزان برطرف کند.

ما در اینجا هستیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *