افزایش ۸۲% در فروش جمعه ها با فایربیس در الوپارک

بازگشت جمعه ها در فایربیس در الوپارک

برنامه هایی که رزرو خدمات شهری را انجام می دهند چند وقت هست که در ایران جا افتاده است اما چیزی که در کلان شهرها برای ماشین داران همیشه معضل بوده است پیدا کردن جای پارک برای این دست از افراد است الوپارک یک سیستم رزرواسیون جا پارک می باشد که جای پارک را برای شما نگه می دارد .

این اپلیکیشن را می توانید در این لینک دانلود بفرمایید .

در مورد الوپارک

  • شروع در اسفند ۹۶
  • بیش از ۵۰۰۰ نصب
  • درگیر سازی بالای مخاطبان

 

 

اهداف

  • افزایش بازگشت خرید مشتریان
  • یادآوری برای رزرو جای پارک قبل از موقع رسیدن به جای پارک

 

 

رویکرد

  • پیاده سازی گوگل فایربیس
  • تحلیل داده های کاربرانی که ریزش کرده اند
  • تحلیل داده هایی که از فروش به دست آمده بود و تعداد فروش را محاسبه می کرد
  • به دست آمدن روزهای ریزش
  • ارسال نوتیفیکیشن های هوشمند براساس روز ورود کاربر

 

 

نتایج

بعد از بررسی های به دست آمده از تحلیل داده های کاربرانی که پرداخت کرده اند دو بازه ی زمانی مشخص شد که روز ۴ ام و روز دهم بوده است

برای این دو روز پوش نوتیفیکیشن های مختلفی به روش A/B تست  شد تا نرخ باز شدن بالاتر مشخص شود و بررسی شود که کدام یک بهتر می تواند مخاطب را درگیر کند .

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید این پوش نوتیفیکیشن نتیجه ارسال در روز چهارمی است که کاربران اپلیکیشن را نصب کرده اند .

 

بازگشت کاربران بعد از 4 روز در فایربیس در الوپارک
بازگشت کاربران بعد از ۴ روز در فایربیس در الوپارک

 

 

در این مدل از ارسال پوش نوتیفیکیشن در گوگل فایربیس بررسی می شود که اگر کاربربیش از یک تعداد روزی به اپلیکیشن سر نزد آن موقع برایشان پوش نوتیفیکیشن ارسال می شود نکته ای که مهم است این است که متنی که ارسال می شود نسبت به روزهای دیگری که ریزش انجام می شود متفاوت است در این مدل خاص ۴ درصد کاربران نوتیف را باز کرده اند که نرخ به نسبت خوبی بود و ۵۰ درصد کاربران پرداخت انجام داده اند که بسیار خوب است .

بعد از آن کاربرانی که ۱۰ روز به اپ سر نزده بودند تارگت شد .

بازگشت کاربران بعد از 10 روز در فایربیس در الوپارک
بازگشت کاربران بعد از ۱۰ روز در فایربیس در الوپارک

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید واقعا کسانی که ۱۰ روز به اپلیکیشن سر نزده اند از فضای ذهنی آن دور افتاده اند برای همین برگرداندن این افراد به اپ بسیار سخت و دور از ذهن است چه اینکه آنها پرداخت هم انجام دهند اما در تصویر بالا مشاهده می کنید که ۳ درصد از کاربرانی که برایشان ارسال شده است این نوتیفیکیشن را باز کرده اند و بعد از آن ۲۶ درصد از آنها پرداخت موفق انجام داده اند که برای ۱۰ روز دوری از اپلیکیشن عدد خوبی است .

 

حال با توجه به اینکه هدف این بوده است که کاربران برای هفته ی آینده برنامه ریزی کنند و زودتر رزرو کنند جمعه عصرها برای ایشان نوتیفیکیشن ارسال می شد .

 

بازگشت جمعه ها در فایربیس در الوپارک
بازگشت جمعه ها در فایربیس در الوپارک

 

در این نوتیفیکیشن ۵ درصد کاربران پوش را باز کرده اند که عدد خوبی است و ۸۲ درصد کاربرانی که باز کرده اند که ۶۷۵ نفر بوده اند پرداخت انجام داده اند که ۵۵۲ نفر شده اند و این عدد در نوع خودش حیرت انگیز هست و در جای دیگری مشاهده نشده است و این باعث افزایش فروش ۸۲ درصدی شده است که قبل از آن هم وجود نداشت .

 

جمع بندی

 

همیشه می بایست به یاد داشته باشیم که اپلیکیشن ما چه ارزش پیشنهادی ای ارائه می کند و چه زمانی نیاز هست که به کاربران خودمان پیشنهاد دهیم که از ما خرید کنند . در این اپلیکیشن جمعه عصرها بهترین زمان برای برنامه ریزی است و زمان فراغت است برای همین زمان درستی انتخاب شده بود و بعد ازآن برای کاربرانی که ماشین دار هستند و اپ را پاک نکرده اند این بهترین پیشنهاد هست که به آنها برای برنامه ریزی آنها کمک شود برای همین نرخ تبدیل ۸۲ درصد در اینجا نشان از ارزش پیشنهادی درست در زمان مناسب می باشد .

 

این اطلاعات با رضایت تیم محترم الوپارک منتشر شده است .

 

اگر نظری دارید حتما این پایین با ما به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *