خلاصه قسمت ۱ فصل ۶ رادیو رشدینو

خلاصه قسمت 1 فصل 6 رادیو رشدینو

از اینجا پادکست قسمت ۱ فصل ۶ رادیو رشدینو رو گوش کنید

 

قسمت های قبلی رادیو رشدینو را

سمت ۱ فصل ۶ رادیو رشدینو در مورد هلدینگ متا، ارزهای دیجیتالی،رشد سازمانی و شرکت هانتانا صحبت میکنیم:

در قسمت ۱ فصل ۶ رادیو رشدینو اخباری رو بشنوید که تا  حالا به گوشتون نخورده!

بخش اول قسمت ۱ فصل ۶ اخبارینو هست که اخبار جدید کسب و کارها رو اطلاع میده و امیدواریم مفید باشه.

خبر اول این اخبارینو در مورد متا هست ؛ آقای زاکربرگ در این مورد صحبت و رونمایی کردو حتی اسم هلدینگ خودش رو متاورس گذاشت که در ورژن بعدی واتس اپ و اینستاگرام هم برچسب متاورس خورده شده.در ادامه در خصوص متاورس در نکاتینو بیشتر صحبت میکنیم.درباره متا بیشتر بخونید

خبر دوم بخش اخبارینو قسمت ۱ فصل ۶ رادیو رشدینو مربوط میشه به بلاکچین؛

خیلی از شما خوانندگان احتمالا با رمز ارز های دیجیتالی یاCryptocurrency)  (کریپتو کارنسی آشنایی دارید.

همیشه گفته شده اگر بتونید برای بلاکچین یک کسب و کاری طراحی کنید که مدل درآمدی و مدل سود رسوندن به همه ی قسمت های کسب و کار بر اساس بلاکچین باشه، اتفاق های خوبی رقم میخوره.برای مثال استفاده از بلاکچین در سیستم های ارزی و اقتصادی  تبدیل به کریپتو کارنسی شده. در چندوقت اخیر در حوضه های مختلف اتفاق جدیدی رو رقم زدن، مثل سرچ انجینی که طراحی کرده بودند که با هر سرچ یک کویین به جستجوگر میداد و در آینده از ارزش قابل توجهی برخوردار میشه.

یک پروژه ی جذاب دیگری که رونمایی شده بود به نام یا شجاع BRAVE.

در سند توضیح راجع به خودشو اینجوری تعریف کرده که چرا وقتی تبلیغی داده میشه، شرکت های تیلیغاتی مانند گوگل

و فیسبوک سود میگیرند اما هیچ سودی به بیننده تعلق نمیگیره!برای این کار شما باید برنامه ی BRAVE.COM

نصب کنید به عنوان  مرورگر خود. به ازای هر تبلیغی که میبینید با یکی از کویین های رایج دیجیتالی به شما پرداخت مشود.

اولین ادعای این شرکت سریع عمل کردنش هست و نکته ی جالبش هسته ی کرومیوم این مرورگر هست، همان هسته ی گوگل کروم. همچنین وقتی شما به فیلترشکن متصل میشید تبلیغات گران تری بهتون نمایش داده میشه.

در اینجا هم نکاتینو و هم اخبارینو با هم گفته مشه: با تحقیقاتی که رشدینو در مورد BRAVE انجام داده

متوجه  یک رشد قابل توجهی در درآمدش شده،چطوری؟ با افزایش ترافیک در مرورگر Search-engine.

در ماه می۲۰۲۱ ترافیک سایت BRAVE هشت میلیون و هفصد و پنجاه هزار تا بوده و در ماه اکتبر به

بیست و شش میلیون و نهصد هزارتا رسیده . به طور میانگین یوزر ها ۴دقیقه در این سایت بودند و اکثر آنها از آمریکا، هند، انگلستان، برزیل و کانادا هستن که به صورت خودکار از این مرورگر استفاده میکنن.

۴۲میلیون دلار جذب سرمایه کرده، از دید کسب و کاری ۱۰۰ تا ۲۵۰ نفر پرسنل داره و دفتر اصلیش سن فرنسیسکو هست  .

نکته ی جالب این آمار این است که شرکت BRAVE در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده.

قسمت بعدی نکاتینو هست و تحلیل کسب و کاری داریم با آقای سیدحامدموسوی همراه هستیم:

در بخش نکاتینو قسمت ۱ فصل ۶ رادیو راشدینو یکی از سخنرانانTED.COM  رو به شما معرفی میکنیم.

یک بخشی به عنوان  “THE WAY WE WORK”  در سایت تد منتشر شده که در مورد آموزش مدیریت با  نکات مفید و

موثر هست؛

این قست از سخنرانی در مورد “سه قانون برای ایجاد تعادل بین زندگی و کار” که توسط

خانم “اشلی ویلیانز” نوشته شده.

 

در ادامه ی خلاصه قسمت ۱ فصل ۶ رادیو رشدینو :

این روزا تعادل بین کار و زندگی افراد بهم خورده، فکر میکنم یکی از دلیل ها همین موضوع کرونا هست که یک مدتی دور از کار بودیم و ناگهانی یک حجم کاری زیادی در حوزه کسب و کارهای مختلفی مثل گردشگری ایجاد شده . و حالا اگر نتوانیم تعادل خوبی بین کار،خانواده و تفریحاتمان حفظ کنیم دچار نارضایتی و مشکلاتی مثل افسردگی میشیم .

درTED  سه تکنیک گفته شده که در بخش نکاتینو امروز یکی از این تکنیک ها را توضیح میدم.

اولین نکته برای این تکنیک این هست که مرز شفافی برای اوقات فراغت خود در نظر بگیرید؛ مثلا زمانی را به ورزش اختصاص بده و در آن زمان گوشی همراهت را خاموش کن یا زمانی که در کنار خانواده هستی اینترنت گوشی را خاموش کن.

در طول روز حتما زمانی را برای خودت در نظر بگیر و آن کاری که باعث حال خوبت میشه را انجام بده.

_در بخش دوم نکاتینو در مورد متاورس میگیم ؛ برای اینکه بدونید چه جریانی پشت سروصدا کردن های که برای متاورس شد ،هست ابتدا “ماکروسافت هلولنز” رو سرچ کنید که دو نسخه دارد. یک عینکی که روی صورتتون میذارید و بدون لمس میتونید تعامل داشته باشید. در حال حاضر در خیلی از پلت فرم ها خروجی ماکروسافت هلولنز میتونن انجام بدن .

در اصل برنامه ای که پشت معرفی کردن متاورس بود ؛

۱- استفاده از اسم متاورس برای اسم کمپانی

۲-خبرهای منفی که روی فیسبوک بود را  کاور کردن

۳-در آمریکا قانونی هست که اگر شما هلدینگ باشید، هم ساخت شرکت های جدید راحتتر و با هزینه کمتری  هست و هم تخفیفات مالیاتی خوبی میگیرند.

در پایان بخش نکاتینو هم یک فیلم جذابی معرفی میکنیم؛ READY PLAYER1  (۲۰۱۸) (در مورد آدمی که بعد از ورزش صبحگاهی عینک هلولنز را  میزد و وارد دنیای جدیدی میشد که بزینس خودش را شروع میکرد)

به بخش آموزینو رسیدیم

_موضوع امروز کمی کسب و کاری هست. موسسه ی “گالوپ” که موسسه ی معتبری در حوزه ی نظرسنجی هست مدلی با دوازده پارامتر در مورد حس تعلق سازمانی و به شغل تحت عنوان  Q12 معرفی کرد که به طور خلاصه میتونم بگم:

  • من به عنوان کارمند سازمان میدونم مدیر از من چه انتظاری داره.
  • امکاناتی که من نیاز دارم را در اختیار من قرار میدن
  • به من فرصت خلق ایده های جدید میدن تا بهروری بیشتری داشته باشم
  • از تلاش ها تقدیر میکنن
  • آیا مدیران کارمندان را رو به جلو تشویق میکنن؟!
  • آیا شرکتی که در آن مشغول کار هستم اهداف بزرگ و ارزشمندی داره که من از بودن در آن شرکت افتخار کنم؟
  • آیا محیط کار دوستانس؟
  • پروموشن یا ترفیع کاری میگیرم؟مسیر شغلی مشخصی دارم؟

و در کل این پارامتر ها در هیچ کدام صحبتی از پول نشده که این یک نکته جالبی بود،یعنی هیچوقت پول عاملی برای حس تعلق افراد به سازمان نبوده.

” گالوپ ” یک هرمی  رسم کرده مثل هرم مازلو( در کف هرم مازلو نیازهای اساسی هست و در نوک هرم نیاز خودشکوفایی هست) که چهار لول دارد و در کف این هرم نیازهای اولیه است که شامل امکانات لازم، زیرساخت های لازم برای اینکه بتونیم با آدم های مختلف کار کنیم را فراهم کنن.

در لول دوم MANAGER SUPPORT  هست داره که از طرف مدیر حمایت میشه یا خیر.  و لول سوم در مورد تیم هست؛ یعنی در تیمی عضویت دارم که بودن در آن حس صمیمیت بده. این مورد در هرم گالوپ از اهمیت زیادی برخوردار هست چون ما در طول عمر خود وقت بیشتری را در محل کار میگذرونیم و باید با همکاران خود مثل خانواده باشیم.

در نوک هرم تعلق سازمانی در موسسه گالوپ “رشد” هست که بعد از ساپورت کردن کارمندان و تیم سازی باید حس رشد و پیشرفت به کارمند داده بشه.

بخش مهمان

_سلام من میلاد نصیری هستم مدیر مارکتینگ هانتانا(نمونه ایرانی ندارد و نمونه خارجی هانتانا مانند یاندکس )

شرکت هانتانا  شش محصول دارد، یکی از این ها “هیت-مپ” هست ، یک نقشه ی حرارتی که نشون میده کاربر کجا کلیک کرده و کجا سکرول کرده و روی سه دستگاه اطلاعات را رندر میکنه؛ دسکتاپ،تبلت و موبایل. یک نظر سنجی آنلاین هست که به دو نوع میتونن بسازن : یکی به صورت لینک هست که بعد از ارسال لینک دیتا و اطلاعات را جمع آوری میکنن و در آخر روی سایت هانتانا باز میشه، بعدی خبرنامه هست که سرنخ از کاربران را  جمع میکنن و در بانک اطلاعاتی ذخیره میشه و با ابزار پاکت خبرها را ارسال میکنن .

محصول بعدی “پاپاپ” هست که تنظیمات مختلفی داره و قرار هست پیغامی را به کابرانی که وارد سایت میشن باتوجه به اینکه چه دستگاهی دارن ، چگونه سکرول کردن و در هر صفحه چه پیامی برای کاربران نشون میده، همه ی این موارد قابل برنامه ریزی هست..

_بیوگرافی میلاد نصیری

میلاد نصیری:دانشجوی نرم افزار بودم و متوجه علاقم به تجارت الکترونیک شدم. اول با ووردپرس شروع کردم و بعد در سئو عمیق شدم و در ادامه ابزارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ و یادگرفتم و تجربه هایی به دست آوردم مثل ایمیل مارکتینگ و طراحی کمپین که باعث شد به سمت دیجیتال مارکتینگ بیام و در حال حاضر مدیر مارکتینگ هانتانا هستم.

در مورد هانتانا این طور بگم که از بهمن ۱۳۹۸ شروع به کار کرد که از آن زمان خیلی ویژگی های جدیدی بهش اضافه شده و پیچیده تر شدن مثلا پاپاپ آپدیت سوم هست همچنین هیت مپ آپدیت چهارم است.

هانتانا رشته کوهی در کوالالامپور هست حتی اگر به لوگو هانتانا دقت کنید مثل یک پیک اطلاعاتی و نموداری هست.

در شرکت هانتانا تجربه ی همکاری های بزرگی با شرکت های بزرگی مثل اسنپ فود، اتاقک ، ایون ،اسنپ ساپلای و کسب و کارهای دیگه ای که الکترونیکی هستن و به تحلیل رفتار کاربر نیاز دارن . بیش از ۱۵۰۰تا مشتری داریم و حدود ۳۰۰ شرکت فعال از پکیج های ما استفاده میکنن.

میلادنصیری در ادامه مصاحبه درباره ی هانتانا اینطور میگه:

ارزش افزوده ی هانتانا در بازار چیه که باعث بشه افراد شما را ترجیح بدن به دیگر ابزارها؟

مقایسه ی هزینه برای انتخاب ابزار خیلی جالب و اصولی نیست اما براساس ویژگی ها ابزار و خدمات هانتانا در مقایسه با هاتجر به جزء سکرین رکورد آن بقیه خدمات را  ارائه میدیم و علاوه بر اون یکسری امتیازات اضافی مانند پشتیبانی ۲۴ساعت به زبان فارسی برای کاربران فارسی زبان و خدمات پاپات، تابلو برای کاربران در دسترس هست.

خلاصه قسمت 1 فصل 6 رادیو رشدینو

 

هدف هانتانا؛

فعالیت ما در ایران  قطعا ادامه داره ، و به دنبال این هستیم که در ووردپرس بیشتر فعالیت داشته باشیم و با کیفیت خوبی که داریم میتونیم با اضافه کردن زبان انگلیسی وارد بازار جهانی بشیم.

هانتانا برای چه کسب و کارهای مفید هست؟

هرکسب و کاری که وب سایت داشته باشه میتونه استفاده کنه، کسب و کاری که تعامل بیشتر با کاربر ، دریافت اطلاعات کاربران براشون مهم هست.

دقیق تر میتونم بگم هر کسب و کاری که به رفتار کاربرش اهمیت میده ، چه در پروژه سئو برای بیشتر کردن ترافیک سایت و چه در اثربخش کردن کمپین ها باشه.

همچنین برای تحقیقات بازار و نظرسنجی جامعه هدف میتونیم خدماتی ارائه بدیم.

 ۵سال دیگه هانتانا کجاست؟       

به چند مولفه بستگی داره..ولی به صورت ساده میشه گفت با ویژگی ها و خدمات بیشتری ظاهر میشه و آمار کاربران خیلی بیشتر از آمار امروز خواهد شد.

در پلت فرم هایی که فروش محصولات نرم افزاری را بیشتر کنه وارد شدین ؟

در حال حاظر  هم این امکان وجود داره تا به وسیله تگ منیجر از هانتانا استفاده بشه

اما با توجه به موقعیت جغرافیایی این امکان وجود نداره که مثل هاتجر در تگ منیجر گزینه ای وجود داشته باشه.

تا حالا هانتانا محصولی ساخته که شکست خورده باشه؟

تا حالا همچین اتفاقی نیوفتاده

چیزی که برای کسب و کارهای بومی مطرح هست اینه که بتونن نیارهای بومی را برطرف کنن، هانتانا اینکار را انجام میده؟ 

پایه ی هدف محصولات هانتانا بر دو اصل هست؛ یکی تحلیل رفتار کاربر و دیگری تعامل بیشتر با کاربران . و تحلیل دقیق رفتار کاربر از طریق گوگل آنالیتیکس بهتر امکان پذیر هست. آخرین محصول ما به اسم تابلو هست که میشه این توقع را ازش داشت.

اخبار جدید هانتاتا از توییتر قابل دیده شدن هست.

کدوم چنل بیشتر مشتری اورده برای هانتانا؟

از طریق خیلی از کمپین های اجرا شده دیده شدیم و حتی از طریق تولید محتوا در پلت فرم های مختلف و سئو .

کدام محصول هانتانا بیشتر طرفدار داشته ؟

هیت-مپ و نظرسنجی

اسپانسر قسمت یک فصل ششم رادیو رشدینو  آژانس تبلیغاتی آنلاین صباویژن ،به عنوان بزرگترین آژانس تبلیغاتی آنلاین   و مالک رسانه های برجسته ای مثل آپارات و فیلیمو، هست که به شما این امکان رو میده تا تبلیغات کلیکی و ویدیویی و شبکه های اجتماعی خودتون رو هدفمند و کاربردی اجرا کنید و همچنین میتونید از خدمات طراحی کمپین ۳۶۰ درجه تیم خلاق صباویژن استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *