خلاصه قسمت بیست و دوم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت۱۰۹)

خلاصه قسمت بیست و دوم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت109)

رادیو رشدینو -اخبارینو (۰۸:۳۳-۰۱:۵۹)

در این قسمت از اخبارینو رادیو رشدینو به همراهی جناب آقای ایمان سرایی به بررسی سایت Jobguy و بررسی اپلیکیشن مک دونالد برای کودکان می پردازیم.

خبر اول

سایت Jobguy بسته شد. بر اساس گزارش های منتشر شده از بنیانگذاران آن، به دلیل تهدیدات مختلف این سایت بسته شد. Jobguy مانند سایت Glassdoor به بررسی تجربه کاری افراد در شرکت های مختلف در ایران می پرداخت.

خبر دوم

شرکت مک دونالد اپلیکیشنی را تحت عنوان “هپی میل” به بازار ارائه کرد. این شرکت اظهار کرده که اسباب بازی هایی را که در “ هپی میل” اش به کودکان ارائه می کرد را در اپلیکیشن خود جای داده است. با این تفاوت که همه کودکان و افراد می توانند از آن استفاده کنند و تنها مختص مشتریان نیست.

رادیو رشدینو -نکاتینو (۲۱:۰۴-۰۸:۴۴)

در این قسمت از نکاتینو رادیو رشدینو به همراهی جناب آقای ایمان سرایی به بررسی “ترند جدید تیکتاک” و “نوآوری یا خلاقیت؟” می پردازیم.

نکاتینو اول

اپلیکیشن تیک تاک در حدود ۵ تا ۶ هزار ویدیو برای آهنگ ” Don’t hug me I am scary ” با این مفهوم که ” در ۲۷ آگوست یک اتفاق رخ می دهد، شما برای دیدن این ویدیو انتخاب شده اید” منتشر کرده است. این حرکت منجر به ثبت یک رکورد جدید در دیدن ویدیو های تیک تاک در ۲۷ آگوست شده و در آمد آن را به ۷۲۵ دلار افزایش داده است.

نکاتینو دوم

امروزه اغلب شرکت ها در اطلاعیه های استخدامی خود به دنبال افراد خلاق هستند. اما در حالیکه این ویژگی منحصر به فرد نبوده و همه افراد آن را به طور ذاتی در خود دارند. ویژگی که بیشتر از آن اهمیت دارد، نو آوری است. خلاقیت یعنی فرد توانایی انجام ایده ای را دارد. اما نوآوری بستر ظهور و انجام خلاقیت را فراهم می کند.

گاهی اوقات اغلب مدیران مسئولیت خلاقیت را به عهده نمی گیرند. در واقع پذیرفتن این مسئولیت یعنی نوآوری . یک مدیر می تواند با ایجاد بستری مناسب زمینه ساز شکوفایی و ظهور خلاقیت کارمندان خود باشد. برخی اوقات از پاداش استفاده می کند در صورت لزوم تنبیه را به کار می برد و اگر لازم باشد امکانات مورد نیاز را به موقع در اختیار کامندان خود می گذارد.

رادیو رشدینو -آموزینو (۲۷:۲۴-۱۶: ۲۱)

در این قسمت از رادیو رشدینو ، همراه با جناب آقای ایمان سرایی به بخشی از کتاب هک رشد آقای شان الیس و نکات مهم درباره منابع انسانی می پردازیم.

آموزینو اول

فصل هشتم از کتاب هک رشد آقای شان الیس به منتالیزیشن می پردازد. این عبارت در اپلیکیشن ها و گیم ها به معنی بیشترین میزان بهره وری و میزان درآمد است. در واقع در این کتاب به نکاتی اشاره می کند که برای افزایش میزان بهره وری و در آمد می توانید از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از راه های ارائه شده این است که ال تیوی خود را افزایش دهید.

آموزینو دوم

معنی و مفهوم منابع انسانی در شرکت های جدید و نوآور تغییر کرده است. اگر نگاهی کوتاه به تاریخچه منابع انسانی داشته باشیم، در ابتدا به منابع انسانی در ایران واحد مالی اداری و در خارج استفینگ گفته می شد. استفینگ یعنی هر فرد در یک جایگاه قرار داده می شد. در ادامه آقای تیلور معنی متفاوتی را برای آن تعریف کرده و به هر شخص حقوق و تعداد محصولات تولید شده را نسبت می دهد.

این طرح نسبت به گذشته مناسب تر بوده اما هنوز کامل و اساسی نبود. بعد از این طرح مطالعات جدیدی انجام شد و دپارتمان منابع انسانی شکل گرفت. آقای آدام اسمیتس در یک مقاله اشاره می کند که آدم ها باید پول خلق کنند تا ارزشمند باشند.  در واقع هر شخص در هر شرکتی به عنوان یک منابع انسانی شناخته می شود.

مانند منابع مالی یا منابع ساختمانی و … . به همین دلیل در صورت رکود یا شکست در شرکت ها نیروهای انسانی خود را کاهش می دهند. اما امروزه در شرکت هایی مانند گوگل معنی و مفهوم آن تغییر کرده است. در این شرکت ها به نیروهای خود به چشم یک منبع نگاه نمی کنند بلکه از آن ها به عنوان یک انسان یاد می کنند.

 رادیو رشدینو -مهمانینو (۱:۱۴:۲۱-۲۷:۳۶)

آقای حسن ضیایی؛ مدیر عامل هلدینگ سیراف و متولد سال ۱۳۴۸ می باشد. ایشان ۳۳ سال از زندگی خود را در صنعت دریایی خدمت کرده اند.

ایشان تحصیلات دانشگاهی خود را در صنعت نیروی دریایی به پایان رسانده و در پایان تحصیلات به صورت کارآموزی در شرکت های کشتی سازی فعالیت می کردند. ابتدای فعالیت خود را با ایجاد یک کارآگاه به عنوان دریاستیزان در بوشهر با تولید چراغ های کشتی آغاز می کند. در سال ۸۵ شرکت کشتی سازی خود را با هدف تولید شناورهای زیر ۲۴ متر در تهران تاسیس می کند.

این شرکت در سال ۹۸ اولین کشتی صادراتی را در تاریخ ایران تولید کرده و به کشور نروژ صادر می کند. در ادامه فعالیت خود آکادمی سیراف را تاسیس می کند و دانش آموخته های زیادی را در این زمینه تربیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *