خلاصه قسمت بیست و چهارم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت۱۱۱)

خلاصه قسمت بیست و چهارم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت111)

رادیو رشدینو -اخبارینو (۰۶:۳۴-۰۱:۵۵)

در این قسمت از اخبارینو رادیو رشدینو به همراهی جناب آقای حامد موسوی به  بررسی “بازی هریپاتر” و “شرکت Canva” می پردازیم.

خبر اول

نسخه جدید بازی هریپاتر با نام “هری پاتر دوباره زنده می گردد” منتشر شد. بعد از انتشار این بازی در App Store های چینی، درآمد آن در مدت کوتاهی از ۱ میلیون دلار به ۵/۸ میلیون دلار رسیده است.

خبر دوم

استارتاپ Canva  مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است. این استارتاپ در سال ۲۰۱۲ در استرالیا  توسط خانم ملانی پرکینز تاسیس شده و در حدود ۷۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. Canva در طی ۱۶ راند در حدود  ۵۷۲ میلیارد دلار جذب سرمایه کرده و در حدود ۵ شرکت را نیز خریداری کرده است. این شرکت یونیکورن بوده و ارزش مالی آن بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار است.

رادیو رشدینو -نکاتینو (۱۴:۲۶-۰۶:۴۴)

در این قسمت از نکاتینو رادیو رشدینو به همراهی جناب آقای حامد موسوی به بررسی “رمز ارز”، استارتاپ “Infera cost ” و یکی از سخنرانی های جناب جیسون فراید در TedX 2010 با موضوع Why work doesn’t happen at work می پردازیم.

نکاتینو اول

بر اساس اخبارهای منتشر شده روزانه ۷۰۰ بیت کوین به صورت غیر رسمی در ایران استخراج می گردد. آمارهای کمسیون استخراج رمز ارز مقدار سالیانه در جهان را ۱۵ میلیارد دلار و در ایران ۱/۱ میلیارد دلار برآورد کرده است.

نکاتینو دوم

استارتاپ Infer a cost توسط شرکت Sequoia به مبلغ ۲/۲ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است. موسسین آن علی و حسن خواجه حسینی و آلیستر اسکات بوده و در سال ۲۰۲۰ تاسیس شده است. فعالیت این استارتاپ در زمینه محاسبه هزینه Cloud   وتمرکز بر Developer ها است. در حال حاضر در حدود ۸ نفر در Infer a cost فعالیت کرده و شرکت هایی نظیرHP،Gitlab ، Bmw ،Mango ،HelloFresh برای انجام برخی از فعالیت های خود به آن مراجعه می کنند.

نکاتینو سوم

در یکی از سخنرانی های TedX جناب جیسون فراید سخنرانی با عنوان Why work doesn’t happen at work ارائه کرده است. ایشان در این سخنرانی مباحثی را در مدیریت زمان و علت هایی که موجب بی انگیزشی در کار می گردد را مورد بررسی قرار می دهد. آقای جیسون فراید جلسات را یکی از علت های اصلی بی انگیزه شدن پرسنل عنوان کرده و چند نکته مهم در ارتباط با آن ذکر می کند.

یکی از نکات مهم، حذف جلسات غیر ضروری است. در واقع لزومی ندارد که شما برای هر موضوعی جلسه برگزار کنید. نکته بعدی زمان جلسه است. به خاطر داشته باشید که ذهن انسان ها تا یک اندازه معینی قابل به درک خواهد بود و بعد از آن خسته شده و قادر به درک مفاهیم نیست. در بخش آموزینو به طور مفصل به آن ها پرداخته شده است.

رادیو رشدینو -آموزینو (۳۵:۳۶-۳۷: ۱۴)

در این قسمت از رادیو رشدینو ، همراه با جناب آقای حامد موسوی به “دلایل عدم پیشرفت در کارها” و “بخشی از کتاب هک رشد آقای شان الیس” پرداخته شده است.

آموزینو اول

همیشه اغلب افراد اللخصوص مدیران از روند پیشرفت کارها ناراضی هستند. این موضوع می تواند به چند دلیل اتفاق بیافتد که در ادامه به ۳ اصل آن می پردازیم.

اصل اول: اولین نکته و اصل در آن، عدم هدف گذاری دقیق است. درواقع این افراد اهدف خود را مشخص نمی کنند. یکی از راه های هدف گذاری استفاده از پنج ویژگی اسمارت است. یعنی اهداف خود را با این پنج اصل مطابقت داده و مورد بررسی قرار دهید. پنج اصل اسمارت به شرح زیر است:

  • Specific : یعنی اهداف خود را مشخص کنید.
  • Measurable : هر چیزی که قابل اندازه گیری نباشد، احتمال رسیدن به آن پایین است.
  • Achievable : اهداف خود را به گونه ای انتخاب کنید که قابل رسیدن و قابل دستیابی باشد. اهداف دور، از مقدار انگیزه می کاهند.
  • Relevant : یعنی با نوع کاری که انجام می دهید، مرتبط باشد.
  • Time bang : یعنی برای رسیدن به اهداف خود زمان معین تعیین کنید.

چنانچه اهداف شما با هریک از ویژگی های فوق تفاوت داشته باشد، احتمال رسیدن به آن کاهش می یابد.

اصل دوم: عدم شاخص گذاری است. درواقع یکی از علت هایی که مانع رسیدن به اهدافتان می شود، عدم شاخص گذاری است. در این مرحله شما می توانید از KPI استفاده کنید. با این روش شما می توانید شاخص های بهبود عملکرد را برای اهدافتان مشخص کنید و سپس به صورت دوره ای آن ها را رصد کنید.

اصل سوم: بعد از اسمارت و KPI، نوبت به OKR  می رسد. OKR مبتنی بر هدف است. در واقع شما باید اهداف خود را مشخص کنید و سپس آن ها را انجام دهید. برای درک بهتر فرض کنید که برای پیشرفت در طراحی وبسایت، باید یکی از نرم افزارها را آموزش ببینید. بنابراین آن را به عنوان هدف مشخص کرده و سپس اقدام می کنید.

آموزینو دوم

در ادامه کتاب هکینگ رشد جناب شان الیس به موضوعی به نام Optimizing your pricing اشاره کرده و دو مدل را پیشنهاد می کند.

مدل اول:  در ابتدا چهار سوال زیر را با خود مطرح کرده و به آن ها پاسخ بدهید.

  • در چه قیمتی محصول برایتان گران بوده و شما دچار چالش می شوید؟
  • از چه رنج قیمتی، محصول گران به حساب آمده و موضوع برایتان اهمیت پیدا می کند؟
  • در چه رنج قیمتی، به معامله و خرید آن امیدوار شده و حس خوبی دریافت می کنید؟
  • در چه رنج از قیمت، موضوع کمی برایتان مشکوک بوده و احساس می کنید که قیمت آن خیلی پایین و ارزان است؟

سپس اعداد به دست آمده از ۴ سوال فوق را بر اساس درصد بر روی یک نمودار رسم کرده و نقاط به دست آمده را به یکدیگر متصل کنید. با اتصال آن ها به یکدیگر یک مربع در وسط این نمودار نمایان می گردد. نقطه ابتدای این مربع تا نقطه انتهای آن برابر با  ۳۶۰ دلار تا ۴۳۰ دلار است. حال باید تصمیم بگیرید که در چه قیمتی محصول خود را باید بفروش برسانید.

مدل دوم: در این مدل باید پیش بینی درستی از فروش داشته باشید. در واقع باید سود و هزینه خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام کنید.

رادیو رشدینو -مهمانینو (۱:۱۱۵۵-۴۸:۱۱)

میهمان این قسمت از رادیو رشدینو خانم ندا عروضی مدیر Inbound شرکت یکتانت بودند.

خانم عروضی فارغ التحصیل کارشناسی برق از دانشگاه خواجه نصیر و کارشناسی ارشد MBA گرایش منابع انسانی از دانشگاه علامه هستند. خانم عروضی از سال ۹۷  به عنوان کارشناس محتوا وارد یکتانت شده و از آن تاریخ به الان مشغول فعالیت هستند.

یکتانت به عنوان بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران به شمار می آید.

اینباند مارکتینگ بخشی از دیجتال مارکتینگ است که به دنبال حل مسائل و مشکلات انسان ها بوده و اطلاع بیشتری در این حوزه به آن ها ارائه می کند.

اینباند مارکتینگ بر سه اصل استوار است :

  1. شما باید به انسان ها اطلاعات داده و دانششان را افزایش دهید.
  2. علاوه بر انتقال اطلاعات و دانش، به آن ها کمک کنید.
  3. سعی کنید که ارتباط شما صمیمی و انسان به انسان باشد. در واقع افرادی که روبه روی شما هستند، ربات نیستند. بلکه انسان بوده و نیاز به کمک دارند.

خانم عروضی به اتومیشن مارکتینگ نیز اشاره کرده و اظهار کردند که به دنبال اجرا و استفاده از آن در یکتانت هستند. مارکتینگ اتومیشن شامل ابزارهایی هستند که فرآیند بازاریابی را به صورت خودکار و اتومات انجام می دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *