قسمت دوم فصل دوم رادیو رشدینو

مقدمه ۰۰:۰۰

به دومین اپیزود از رادیو رشدینو خوش اومدید.

اخبارینو ۰۰:۴۹

در اخبارینو این اپیزود امیرحسین درباره کارگاه هفته بعدش یکمی توضیح میده و سهراب هم درباره طراحی یه بازی جالب با یه متد خاص و آموزنده صحبت می‌کنه.

آموزینو ۳:۵۹

میرسیم به بخش جذاب آموزینو که مثل همیشه پربار و آموزنده هستش.

توی این اپیزود درباره دهمین کانال بازاریابی که Trade Show هست میگیم و اینکه چه فروشگاه‌هایی توی ایران از این کانال برای افزایش فروش محصولات خودشون استفاده کردند. امیرحسین توضیح میده که استفاده از Trade Show برای چه کسب و کارهایی مفید هستش، از چه روش‌های خلاقانه‌ای می‌تونیم برای اثر بخش‌تر کردن این روش استفاده کنیم، اینکه از چه مرحله‌ای میتونیم محصولات خودمون رو از طریق این کانال بازاریابی به فروش برسونیم و اصلا استفاده از کانال Trade Show چه تاثیراتی در فروش ما میذاره.

یکمی هم درباره این گپ می‌زنیم که چطوری با استفاده از کانال Trade Show واسطه‌هارو حذف کنیم تا در عین حال که سود مناسبی می‌بریم همچنان بتونیم تخفیف مناسبی رو به مشتریان ارائه دهیم.

سهراب هم در ادامه یکی از تجربیات آموزنده خودش رو در مورد استفاده از Trade Show در میون می‌ذاره که نشون میده این کانال بازاریابی در صورتی که به صورت اصولی مورد استفاده قرار بگیره، می‌تونه فروش یه کسب و کار (بزرگ یا کوچک) رو متحول کنه.

توی بخش دوم آموزینو هم درباره بازی‌های شبیه‌سازی شده صحبت می‌کنیم. درباره روند رشد این سبک از بازی از گذشته تا به حال، درباره اینکه این بازی‌ها چه تاثیری بر دنیای گیم و دنیای واقعی داشتند و اصلا برای چی جذاب هستند. در خلال صحبت‌ها چندتا بازی شبیه‌سازی‌شده هم معرفی می‌کنیم و در اخر هم سهراب درباره یه چالش جالب برای شما توضیح میده و ازتون می‌خواد که انجامش بدید.

کامنتینو ۱۸:۵۳

توی بخش کامنتینو نظرات شما رو میخونیم و تلاش می‌کنیم تا بر اساس پیشنهاداتتون هر روز بهتر بشیم پس کامنت‌هاتون رو از ما دریغ نکنید. ما توی تمام شبکه‌های اجتماعی هستیم بنابراین از هر طریقی که راحت‌تر بودید می‌تونید نظراتتون رو برای ما بفرستید تا برای ادامه کار انرژی بگیریم.

مصاحبینو ۲۲:۵۷

می‌رسیم به بخش پایانی این اپیزود که در اون قراره با جناب آقای فرداد زند یه گفتگویی داشته باشیم. توی چند اپیزود قبل از ما خواسته بودید که ایشون رو به عنوان مهمان دعوت کنیم و ماهم اینکار رو انجام دادیم. آقای زند در ابتدا خودشون رو معرفی می‌کنند و کمی درباره سوابق کاری و تحصیلیشون در کشورهای مختلف توضیح میدند و اینکه در چه دانشگاه‌هایی تحصیل کردند و در کدوم شرکت‌های مطرح جهانی سابقه فعالیت داشتند.

جناب زند صحبت‌های خودشون رو با مفهوم کلی رشد، انواع مختلف رشد، و خلق ارزش شروع می‌کنند. کمی بعد به بحث رشد فروش محصول و خدمات می‌پردازن و با استفاده از تئوری‌های اقتصادی، ۲ مدل کلی برای رشد رو بررسی می‌کنند. یکی از این مدل‌ها درباره استراتژی ارائه به بازار (go to Market Strategy) و ورود به بازارهای جدید هست. ایشون توضیح دادند که استراتژی ورود به بازارهای جدید، تا چه اندازه می‌تونه در رشد کسب و کارها تاثیرگذار باشه؛ مخصوصا برای کسب و کارهایی که به حداکثر میزان رشد در بازاری که در اون فعال هستند رسیدند و نیاز دارن تا برای رشد بیشتر، روی بازارهای جدید نیز تمرکز کنند.

در ادامه آقای زند به این موضوع پرداختند که استراتژی go to Market بیشتر برای چه بیزینس‌هایی مناسب هستند و چه فاکتورهایی در موفقیت اجرای این استراتژی، موثر هستند. کمی هم درباره چالش‌های ورود به بازارهای جدید و میزان اهمییت مشتریان هدف در اون بازار صحبت کردند. همچنین در ادامه گفتگو از فاکتورهای دیگری هم درباره استراتژی Go to Market نام برده شد. فاکتورهایی مثل اینکه بازار جدید مدنظر ما چقدر اندازه داره، تا چه میزان جذابه، چه آینده‌ای برای ۳ تا ۵ سال بعد اون پیش‌بینی میشه، چه موانعی برای ورود به اون وجود داره، مشتریان این بازار تا چه حد آمادگی، توانایی یا علاقه‌ برای تهیه محصولات شما را دارند، میزان رقابت در اون حوزه به چه میزان است و این که آیا این بازار زیرساخت‌های لازم برای ارائه محصولات ما رو داره یا بسترسازی باید توسط خود ما صورت بگیره.

در بخش پایانی مصاحبه هم با تشریح یک مثال واقعی از یک استارتاپ فعال در حوزه سفر، توضیح دادند که بهینه‌ترین زمان برای پیاده‌سازی این استراتژی در استارتاپ‌ها چه زمانی است، در چه زمانی می‌تونن با استفاده از این استراتژی، بیشترین ارزش ممکن را برای مشتریان خود خلق کنند و در صورت استفاده غیر اصولی از استراتژیذان Go to market یا به کار بردن آن در زمان نامناسب، چه مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

در آخر هم آقای زند راه‌های ارتباطی خودشون رو اعلام می‌کنند تا در صورتی که تمایل داشتید بتونید ایشون رو دنبال کنید و در دوره‌های آموزشیشون شرکت کنید.

ممنون که به این قسمت از رادیو رشدینو گوش دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *