رادیو رشدینو-خلاصه قسمت دهم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت۹۷)

خلاصه قسمت دهم از فصل پنجم رادیو رشدینو

رادیو رشدینو-اخبارینو (۱۵:۱۹-۰۱:۵۹)

در این قسمت از اخبارینو به همراهی جناب آقای ایمان سرایی به برسی اپلیکیشن my heritage Family tree, DNA & ancestry search  (میراث من) و ضرر  ۲۷ میلیارد دلاری آقای ایلان ماسک می‌پردازیم.

خبر اول:

نرم افزار my heritage Family tree, DNA & ancestry search  (میراث من) یک  برنامه ترسیم کننده درخت فامیلی است که باتوجه به اطلاعات شما درصد ژن‌های گوناگونی که از نقاط مختلف دنیا دارید را برسی کرده و همچنین این قابلیت را به شما می‌دهد تا عکس‌های قدیمی خود را بازسازی و نو کنید. این برنامه در ماه اول فعالیت خود، یعنی ماه فوریه در نسخه گوگل پلی ۳۰۰ هزار نصب و ۱۰۰ هزار دلار درآمد و در نسخه پلی استور ۸۰ هزار نصب و ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته است که این عدد تا امروز به بیش از ۱۰ میلیون بار نصب نیز رسیده است. درآمد درون برنامه‌ای این نرم افزار نیز از ۱دلار شده و بسته به خدمات آن تا ۲۹۰ دلار نیز می‌رسد.

خبر دوم:

براساس خبر منتشر شده از منبع خبری سی‌ان‌ان (CNN) آقای ایلان ماسک ۲۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را به علت افت ۱۱.۵% سهام شرکت تسلا در یک هفته از دست داد که این رقم در مقابل رشد ۷۴۳% آن در سال گذشته، در مدت یک هفته کاهش چشمگیری می‌باشد.

رادیو رشدینو-نکاتینو (۲۳:۵۶-۱۵:۳۵)

در این بخش از رادیو رشدینو همراه با جناب آقای ایمان سرایی به برسی نکات کسب و کار و رشد فردی می‌پردازیم. در این قسمت از نکاتیتو انواع رمز ارزها و سرمایه گذاری ایرانی‌ها روی بیت کوین در ۳ ماه اخیر را مورد برسی قرار می دهیم.

طبق آمار بدست آمده در سه ماه گذشته، ایرانیان مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار یا بیست و پنج هزار میلیارد تومان روی بیت کوین از طریق درگاه‌های پرداخت ریالی سرمایه گذاری کرده‌اند که برابر با میزان پولی است که با آن سالانه در ترکیه املاک خریداری میشود. طبق اطلاعات بدست آمده این عدد در معاملات تلفنی چهار و یا حتی پنج برابر آمار بدست آمده هم می‌باشد.

رمز ارزها را میتوان به شکل‌های گوناگونی دسته بندی کرد، اما در یک تقسیم بندی کلی، آنهایی که مانند بیت کوین و اتریوم بیشتر از یک میلیارد دلار ارزش دارند آلت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال که ارزشی پایین‌تر دارند، شت کوین یا جزء ارزهای بی ارزش حساب می‌شوند.

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می‌توانند سود دهی و رشد بالایی داشته باشند اما از طرفی امکان کلاه‌ برداری نیز در این عرصه بالاتر می‌رود، بنابراین بهتر است سرمایه گذاری خود در زمینه‌های گوناگون مانند خرید طلا، دلار و… تقسیم کنید تا احتمال ضرر آن تا حدی کمتر شود.

طبق آمار بدست آمده، ارزش بازاری رمز ارز بیت کوین ۱۰۲۱ میلیارد دلار، اتریوم ۲۰۰ میلیارد دلار و بایننس کوین ۴۲ میلیارد دلار می‌باشد، همچنین از جمله شرکت‌هایی که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند میتوان مایکرواستراتژی با تعداد ۷۱ هزار بیت کوین، شرکت تسلا با ۴۳ هزار بیت کوین، گلکسی دیجیتال با ۱۶ هزار عدد بیت کوین، اسکور با ۴ هزار عدد بیت کوین و ریوت بلاک چین (Riot Blockchain) با عدد ۱۰۰۰ بیت کوین را نام برد. در ایران نیز شبکه ققنوس با همکاری بانک مرکزی، توکنی را به نام نشان ریال باهم راه اندازی کرده‌اند که همچون رمز ارز ریپ در کشور روسیه میماند و توسط غیر متمرکزها شکل نگرفته است.

رادیو رشدینو-آموزینو(۵۰:۰۳-۲۴:۱۱)

در این قسمت از رادیو رشدینو همراه با جناب آقای ایمان سرایی به ادامه برسی ویژگی های یک تیم خوب و همچنین کتاب هک رشد از آقای شان الیس می‌پردازیم.

بخش اول:

طبق برسی‌های انجام شده در تحقیق تیم ارسطو روی شرکت گوگل، تیم‌های خوب دارای امنیت روانی بوده و همه اعضاء به یک اندازه اجازه گفتگو و شرکت در بحث‌ها را داشته و همچنین نسبت به یکدیگر دارای حس همدلی و هم دردی می‌باشند.

در یک برسی، آقای مارشال روزنبرگ درکتاب ارتباط بدون خشونت یا (nonviolent communication) خود به برسی نوع برخورد با شرایط مختلف پرداخته و توصیه‌هایی را در زمینه برخورد با شرایط و انسان‌های دیگر مطرح می‌کنند. به عنوان مثال در گفتگوها بهتر است به جای مطرح کردن نتیجه خود از رفتارهای یک شخص، مشاهدات خود را از رفتارهای وی بیان کنید و از او نظرسنجی کنید تا راه حلی برای مشکل پیدا کنید.

به عنوان مثال آقای شکیل اونیل یکی از بسکت بالیست‌های معروف آمریکایی هستند که در حرکت پرتاب آزاد کمی ضعیف عمل می‌کردند و خیلی از مربیان سعی در تصحیح این مشکل کردند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که بجای تصحیح این مشکل به آقای اونیل راه حل کاهش درصد خطایی که رویشان ایجاد می‌شد را یاد دهند.

آقای آدام گرنت همچنین در کتاب دوباره فکر کن (think again) خود موضوعی را در رابطه با نوع تصمیم‌گیری‌ها بیان می‌کنند که می‌تواند بسیار کار ساز و سازنده باشد. طبق گفته ایشان بهترین نوع نگاه به مسائل مختلف، نگاه پژوهش محور میباشد که با استفاده از روش آزمون و خطا و طبق فرضیه‌های مختلف، موضوعات گوناگون را مورد برسی قرار می‌دهد. پژوهش محور بودن همچنین می‌تواند کمک بسیار بزرگی به مدیران شرکت‌ها باشد. به عنوان مثال آقای استیو جابز اصلا علاقه‌ای به تولید تلفن همراه نداشتن و مقاومت زیادی نسبت به تبدیل شدن شرکت خود به شرکت موبایل سازی نشان دادند ولی در آخر با انجام آزمون و خطاهای مختلف اولین سری آیفون را تولید کردند.

بخش دوم: ادامه برسی کتاب هک رشد از آقای شان الیس

آقای شان الیس در یکی از بخش‌های کتاب خود به برسی روش و طریقه‌های ثبت نام مشتریان یا (sign up by referral type) می‌پردازند. به عنوان مثال در برسی یک شرکت که فروش سازمانی آن بیش از ۳۰۰۰ تا بوده است و آمارهای خوبی هم داشته‌اند، به دلیل آشنا نیودن با چنل یا کانال‌های فروش و تبدیل سرنخ‌ها به فروش واقعی به مشکل بر می‌خوردند. یکی دیگر از مسائل، کار با شبکه تبلیغاتی یکتانت می‌باشد. یکتانت شبکه تبلیغاتی است که با هدف گذاری و اطلاعات و داده‌هایی که از شما می‌گیرد، لیدها یا سرنخ‌های فروش را به شما می‌دهد. یکی از نکات مهم در فروش محصول، برگشت سرمایه می‌باشد که با استفاده شبکه یکتانت و یا کمک گرفتن از گوگل آنالیتیک (google analytics)، keyword hero و ایونت بیس (event base) می‌تواند صورت پذیرد. از بهترین ابزارهای ایونت بیس می‌توان به mix panel، kissmetrics و heap Analytics  اشاره کرد.

رادیو رشدینو-مهمانینو (۰۱:۲۵:۴۵-۵۰:۱۹)

در این بخش از رادیو رشدینو به همراهی مهمان گرامی برنامه جناب‌ آقای محمد مجددی به برسی تجربیات کاری ایشان طی سال‌های گذشته و همچنین چگونگی شکل‌گیری استارت آپ آزمایش آنلاین می‌پردازیم.

آقای محمد مجددی متولد سال هزار و سیصد و شصت و دو و تحصیل کرده در رشته هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد و موسس شرکت‌های بلیط کده، کلبه سلامت، آزمایش آنلاین و داری تجربه کاری در شرکت گلدیران می‌باشند.

ایده آزایش آنلاین در یک برنامه‌ استارتاپی در دانشگاه امیرکبیر شکل گرفت و در سال ۹۶ رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه خدمات وسیعی از جمله تزریقات، مشاوره روانشناسی و به طور کلی اکثر خدمات پزشکی مانند رادیولوژی و سونوگرافی را در محل به مخاطبین خود ارائه می‌دهد. این شرکت کار خود را با ۳ سفارش در روز شروع کرد و امروزه نیز بیش از چند صد سفارش را بطور روزانه دریافت می‌کند.

درآمدزایی شرکت از طریق سفارشات بیش از ۲۰ میلیارد تومان میباشد و در تهران با ۲۵۰ مرکز درمانی قرارداد داشته و در ۵۰ شهر دیگر در ایران نیز فعالیت می‌کند. اولین جذب سرمایه استارتآپ آزمایش آنلاین ۲.۵ سال پیش توسط صندوق جسورانه آرمان آتی و دومین جذب سرمایه این شرکت در سال ۹۸ صورت گرفت.

از جمله نکات مهم برای داشتن یک کسب و کار موفق از نظر آقای مجددی، انجام تست‌های گوناگون روی محصول برای برسی کارآمد و درآمدزا بودن آن، همچنین داشتن تیم و نیروی انسانی قوی و پیدا کردن افراد متناسب با شخصیت سازمان می‌باشد. به گفته ایشان، یکی از راه کارهای پیشرفت علم پزشکی در ایران استفاده از سیستم و تجهیزات هوش مصنوعی و استفاده بیشتر از تکنولوژی بوده که امروزه با بروز ویروس کرونا در کشور درحال اجرایی شدن می‌باشد.

در آخر توصیه آقای مجددی برای رسیدن به رشد فردی، تسلیم نشدن در مسیر رسیدن به اهداف و جنگیدن و ادامه دادن تا آخر راه است، اگر از راه درست بروید مطمئنا موفق خواهید شد!

راه‌های ارتباطی با آقای مجددی از طریق:

شماره دفتر مرکزی شرکت آزمایش آنلاین: ۰۲۱۲۸۱۱۱۰۵۰

شماره پشتیبانی خارج از ساعات اداری: ۰۹۱۰۰۱۸۸۹۷۵

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *