معرفی بازی بردگیم رشدینو

بازی رشدینو

بازی جذاب است. چه کسی از بازی خوشش نمیاید؟ بچه ها که عاشق بازی کردن هستند، بعضی ها مشغول بازی با موبایل، بعضی ها مشغول بازی با کنسول و بعضی ها هم مشغول به بازی های فیزیکی و رو میزی. بازی توی عصر حاضر جزء جداناپذیر زندگی ما شده. اما چند وقتی هست که بازی فقط صرف سرگرمی استفاده نمیشه و جنبه یادگیری و انگیزشی و تبلیغاتی هم به خودش گرفته. خیلی ها دنبال ساخت یه بازی خوب برای انگیزه دادن به کارمند ها هستند، یا انگیزه دادند به مشتری ها. خیلی ها هم دنبال آموزش دادن از طریق بازی رو دارند. توی دهه حاضر بازی دیگه صرف سرگرمی استفاده نمیشه، بلکه جنبه های مختلفی به خودش گرفته.

بردگیم رشدینو

بخشی از اهداف رشدینو علاوه بر رشد کسب و کار ها رشد آینده های کسب و کارهاست. در این راستا ما شروع به راه اندازی کارگاه های هوش مالی برای نوجوانان کردیم. در این کارگاه ها اون ها با مفهوم استارتاپ، مدل های کسب و کار ها، چطور راه انداختند یه کسب و کار، هک رشد آشنا شدند. بعلاوه از بازی های ایرانی صحبت شد و درآمدی و که تا به حال به دست آوردند و همینطور روند رشدشون تا به الان. همه این صحبت ها درمورد استارتاپ ها و بازی مقدمه ای شد به سمت معرفی بازی رشدینو. در نگاه اول این بازی شما رو به یاد کیوساکی میندازه اما بازی رشدینو درواقع یه شبیه ساز برای راه اندازی کسب و کار هست.

پلی تست

توی اولین پلی تست واجرای بردگیم رشدینو به بچه ها نحوه و چرایی اجرایی بازی رشدینو رو توضیح دادیم و اون هارو تقسیم به شش گروه چهار نفره کردیم تا باهم این بردگیم رو بازی کنند. بازی رشدینو بر اساس رشد هست. توی این بازی باید تاس رو بندازی و ببینی سرنوشت تورو به چه سمتی می‌بره بعضی موقع ها مجبور میشی از پول بزنی تا کسب و کارت از نابودی نجات پیدا کنه. بعضی موقع ها هم باید با بقیه معامله کنی تا کسب و کارت رونق بگیره. هرکسی با طی کردن مقاطع بازی بیشتر از بقیه پول دربیاره و یه کسب و کار موفق بالا بیاره اون برندست. در واقع با این بازی با چالش های یه کارآفرین آشنا میشید، اما اشتباه نکنید این باز صرفا برای بزرگتر ها نیست بلکه بچه ها هم میتونند حسابی باهاش کیف کنند و سر از چطوری رشد دادن یه کسب و کار دربیارند.
بازی بردگیم رشدینو

مکانیزم بازی

مرحله اول : انتخاب کارت کسب و کار

۱- نفر اول که شش بیاورد یک کارت را انتخاب کرده و نفر روبرویش رقیبش می‌شود .

۲- توضیحات کارت کسب و کار را بخوانید.

۳- و براساس نام رقیب نفر روبرو گرفته و کنار کنترل کسب و کارمی گذارد. هر شخص دو آدمک یک رنگ و یک تاس بر می‌دارد.

مرحله دوم : اجزای بازی را بردارید

۱- هر نفر یک صفحه کنترل کسب و کار و دو مهره و یک کارت کسب و کار دارد و ۱۰۰ مولار از بانک می‌گیرد.

۲- هر شخص مهره هایش را در قسمت شروع گذاشته هر کسی ۶ بیارد اول شروع می‌کند .

۳- با هر بار تاس ریختن در حلقه ی بیرونی به تعداد تاس حرکت کرده و در حلقه زمان یک خانه حرکت می‌کند .

مرحله سوم : انتخاب کارت رشد

۱- هر کسب و کاری با رشد به درآمدزایی می‌رسد و به سمت جلو می‌رود .

۲- عنوان و توضیحات را بخوانید و در جدول مشاهده کنید که این کارت برای کسب و کار شما چقدر بازدهی دارد و چقدر درآمد ماهانه دارد .

۳- براساس پول تان انتخاب کنید که چگونه می‌خواهید کارت را بخرید . هزینه دهید یا در زمان جلو بروید و آن کارت را یاد بگیرید یا ترکیبی از آن .

۴- در ضمن اگر کارت را نخواستید می‌توانید کارت را به کس دیگری به فروش برسانید .

۵- اگر کارت را خریدید آن را برداشته و در بخش کنترل کسب و کار خود می‌گذارید .

انتخاب کارت های خوش بیاری و بدبیاری

اگر که شرط روی کارت برای شما وجود داشت اجرای آن برای شما صدق می‌کند .

اگر به کارت سرمایه‌گذاری رسیدید و شرط آن برای شما بود می‌توانید پول آن را از بانک گرفته و در قسمت کارتهای سرمایه‌گذاری خود بگذارید .
هر شرکت ۱۰۰ درصد سهام دارد که اگر سرمایه‌گذاری با استفاده از کارت سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد با دکمه ها نشان گذاری می‌شود .و اگر سهم بازار جدیدی بگیرید و یعنی از کل بازار چیزی را تصاحب کنید با یک دکمه نشان گذاری می‌شود .

برد بازی :

۱- هر ۱۰ درصد سهم بازار اندازه ۵۰ مولار ارزش دارد .

۲- هر کسی که بیشترین پول در پایان سال داشته باشد برنده می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *