رشد کسب و کار به کمک شش ترفند هک رشد

شش ترفند هک رشد برای رشد کسب و کار

شش ترفند هک رشد 

رشد کسب و کار، تبدیل به یک وظیفه بسیار مهم برای کارآفرینان شده است. رقابت با کمپانی‌های باثبات، چالش‌های بسیاری را به‌دنبال دارد. مخصوصاً با بودجه محدود.

با استفاده از چند تکنیک هک رشد می‌توانید درصد موفقیت خود را تا حد زیادی بالا ببرید. متاسفانه عده‌ای از مردم همچنان نمی‌دانند هک رشد چیست و چگونه می‌تواند کمک‌شان کند.

برای اینکه بتوانید به‌طور‌کلی درکی از این مفهوم داشته باشید، ما این بلاگ‌پست را به‌گونه‌ای گردآوری کردیم که با استفاده از استراتژی‌هایی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌توانید کسب‌و‌کارتان را به‌جلو هدایت کنید.

قبل از اینکه وارد پروسه‌ رشد کسب‌و‌کارتان از طریق ترفندهای هک رشد شویم، مهم است که مفهوم این عبارت را تعریف کنیم و سردرگمی‌های اطراف این نام را برطرف کنیم.

شش ترفند هک رشد برای رشد کسب و کار

هک رشد چیست؟

سال ۲۰۱۰ شان الیس اولین نفری بود که در وبلاگش از این عبارت استفاده کرد. معنای این عبارت تکنیک‌هایی که به‌صورت تجربی کسب شده‌اند و موثرترین راه‌ها برای رشد کسب‌ و‌ کار است.

هک رشد ترکیبی از بازاریابی، طراحی، نوآوری، مهندسی و تحلیل اطلاعات است. هکرهای رشد به‌دنبال راه‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه به‌جای استفاده از روش‌های سنتی به‌منظور رشد هستند. این هکرها از ترکیب ابزاری شامل بازاریابی محتوایی، سئو، تست A/B و استفاده بهینه از آن‌ها به‌منظور رسیدن به نتایج دلخواه هستند.

در ادامه برخی از مهم‌ترین ترفندهای هک رشد آمده که استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

۱- روی کیفیت تمرکز کنید

گرچه هک رشد سود شما را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، اما اگر محصول‌تان هیچ ارزشی را به زندگی مشتری اضافه نکند، هیچ‌گاه موفق نخواهید شد. یک محصول یا خدمت عالی باعث اعتمادسازی نسبت به‌ کسب‌و‌کار می‌شود. اعتمادسازی در فضای رقابتی امروز بسیار ضروری است.

 

۲- وظایف خود را اتوماتیک کنید

یکی از بهترین راه‌های افزایش بهره‌وری، خودکار سازی وظایف‌دستی و زمان‌گیرتان است. احتمالاً این مورد، چالش‌بر‌انگیزترین تکنیک هک رشد برای کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ باشد. نیازهایتان را ارزیابی کنید و نرم‌افزارهای مورد نیاز کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید. دوتا از معروف‌ترین نرم‌افزارهای اتومات‌سازی، CRM و Marketing Automation هستند.

CRM وظایف دستی را خودکار می‌کند و به تیم‌ها اجازه می‌دهد به همان اطلاعات دسترسی پیدا کنند. همچنین خدمات مدیریت پروژه ارائه می‌دهد، همکاری بین اعضای تیم را بهبود می‌بخشد و البته برای پس‌انداز پول و زمان مفید است.

بیشتر نرم‌افزارهای CRM یک پیشنهاد داخلی در رابطه با اتوماتیک ساختن بازاریابی ارائه می‌کنند. گرچه بعداً هم می‌توانید به این خدمت دست پیدا کنید. اتوماتیک ساختن بازاریابی، پروسه بازاریابی را ساده می‌کند، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و کار را برای برندها جهت جذب سرنخ‌های جدید آسان می‌کند. با ویژگی‌های داخلی مانند ایمیل‌مارکتینگ، سرنخ‌سازی و معیارهای دیگر، این راه‌حل پیشنهاد معرکه‌ای جهت هک رشد برای استارت‌آپ‌های نوپا محسوب می‌شود.

 

۳-یک برنامه ارجاعی داشته باشید

DropBox در عرض چهار ماه از صدهزار کاربر به چهار میلیون کاربر رسید. فقط با پیاده‌سازی یک برنامه ارجاعی ساده.

رشد ۳۹۰۰ درصدی!

Airbnb هم مانندDropbox  رزور روزانه خود را با استفاده از یک برنامه ارجاعی سه‌برابر کرد. برنامه‌ای که میلیون‌ها دلار سود روانه حساب آن‌ها کرد.

این دو مثال اهمیت برنامه ارجاعی در رشد کسب و کار را به‌وضوح نشان دادند. دراپ‌باکس فضای رایگان بیشتر را به مشتریانش پیشنهاد داد و ایر‌بی‌ان‌بی به مشتریانش بعد از اولین سفر پاداش نقدی پرداخت کرد.

 

۴- یک مدل رایگان ارائه کنید

یک روش موثر برای رشد آن است که خدمات پایه‌ای خود را به‌صورت رایگان عرضه کنید. کاربران این امکان را دارند که با خرید اکانت پریمیوم از امکانات ویژه استفاده کنند. استفاده از این ترفند منجر به موفقیت Spotify شد. این کمپانی از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای کسب‌درآمد می‌کرد. کاربران تنها درصورتی می‌توانستند به موسیقی دلخواه‌شان گوش کنند که قبل از آن در معرض تبلیغات قرار بگیرند.

نسخه رایگان بیشتر از این‌ حرف‌ها در موفقیت این کمپانی نقش داشت. نسخه رایگان این قابلیت را دارد که کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد آیا این اپلیکیشن به کارش می‌آید یا نه؟ امروزه اسپاتیفای، روزانه ده میلیون کاربر فعال دارد.

 

۵- بر بازاریابی محتوایی تمرکز کنید

بازاریابی محتوایی یک پروسه بلند‌مدت است که می‌تواند پس از مدتی بتعث رشد کسب و کار شود . تحقیقات Kapost نشان می‌دهد کمپانی‌هایی که روی سایت‌شان بلاگ دارند، نسبت به دیگران نود‌وهفت درصد بیشتر سرنخ تولید می‌کنند. این یعنی دسترسی به میلیاردها کاربری که از اینترنت استفاده می‌کنند.

به‌طور منظم بلاگ‌پست منتشر کنید و محتوایی تولید کنید که مشکلات خواننده‌هایتان را حل کند. از ابزار تولیدمحتوا به‌منظور خلق محتوایی که تعامل به‌همراه داشته باشد استفاده کنید.

همچنین فراموش نکنید که وبلاگ‌تان باید یک فرم عضویت داشته باشد تا علاقه‌مندان از طریق ایمیل با محتوای جدید شما برخورد کنند. این کار نه‌تنها یک باشگاه خوانندگان برای شما فراهم می‌کند بلکه فرصتی است برای افزایش ساخت سرنخ.

 

۶- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها متخصصانی هستند که در حیطه خود نفوذ و اعتبار دارند. آن‌ها قبلاً فالوئرهای زیاد به‌دست‌ آورده‌اند و اگر رابطه خوبی با آن‌ها داشته باشید، می‌توانید محتوای خود را چندین برابر نسبت به قبل در معرض دید قرار دهید.

می‌توانید از ابزاری مانند BuzzSumo برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه خودتان استفاده کنید. اطلاعات تماس اینفلوئنسرهای مرتبط را جمع‌آوری کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

می‌توانید ایمیلی صمیمانه برایشان ارسال کنید و برایشان توضیح دهید که چرا محتوای شما برای فالوئرهای ایشان مفید است. این شش ترفند می‌توانند به‌راحتی شما را از رقابت با رقبای بزرگ جدا کرده و کارتان را راحت کند.

از این ترفندها پیروی کنید و توانایی برندتان را در این بازار رقابتی ارزیابی کنید.

1 دیدگاه برای “رشد کسب و کار به کمک شش ترفند هک رشد

  1. اشتراک‌ها: 7 روش هک رشد که هر کسب و کار کوچکی باید بداند - رشدینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *