۲۱۴% رشد در ماندگاری کاربران با استفاده از فایربیس در اپ ورزشگاه

بازگشت روز سوم در فایربیس

اپلیکیشن ورزشگاه یک اپ تخصصی در حوزه ورزشی و فوتبال هست که شما می توانید با پیش بینی نتایج و ترکیب تیم های فوتبال سکه بگیرید و در جدول رده بندی شهر و استان و کشوری بالا بروید و در سالن افتخارات ، افتخارات جدید کسب کنید .

 

که می توانید در لینک زیر شاهد آن باشید .

 

در مورد اپلیکیشن ورزشگاه

  • شروع از مهر ۹۸
  • بیش از ۲۰ هزار نصب فعال
  • مستقر در تهران
  • ۳ بار در کافه بازار در دسته بندی و صفحه اول فیچر شد

اهداف

  • درگیر سازی بیشتر کاربران
  • افزایش زمان استفاده از اپلیکیشن
  • درآمد بیشتر در اثر افزایش زمان استفاده
  • افزایش بازگشت روز اول
  • افزایش بازگشت روز سوم

 

رویکرد

  • پیاده سازی گوگل فایربیس
  • بررسی وضعیت تعامل توسط قیف های فایربیس
  • تعریف قابلیت هایی که باعث درگیر سازی بیشتر شوند

نتایج

  • زمان ماندگاری کابران در اپ ۲۱۴% بیشتر شد
  • افزایش %۵۰ نرخ نصب ارگانیک

 

 

نمونه کار انجام شده فایربیس
نمونه کار انجام شده فایربیس

 

در تصویر بالا مشاهده می کنید که نسخه ۲.۰.۰ به نسخه ۲.۰.۱ میزان Engagement per session (یا زمان متوسط حضور در اپلیکیشن ) از ۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه به ۵ دقیقه و ۳ ثانیه یعنی ۲۴۱% رشد افزایش پیدا کرده است .

 

این کار با بررسی عمیق اتفاقاتی که در اپلیکیشن افتاده بود افتاد و بعد از آن دو فابلیت زیر طراحی شد :

 

دوره بندی ورزشگاه
رده بندی کشوری ورزشگاه
رده بندی کشوری ورزشگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با استفاده از دو قابلیت بالا و پیاده سازی دقیق آن در نرم افزار توانستیم ۲۱۴% بهبود ماندگاری در اپلیکیشن ایجاد کنیم .

 

در کنار آن توانستیم با طراحی کمپین های بازگشتی که پرداخت را رصد می کرد بتوانیم نرخ بازگشت روز اول را افزایش دهیم این یکی از کمپین های بازگشتی است .

 

بهبود بازگشت روز اول با فایربیس
بهبود بازگشت روز اول با فایربیس

 

 

در تصویر بالا مشخص هست که ۵ درصد کسانی که نوتیفیکیشن را دریافت کرده اند آن را باز کرده اند که نرخ به نسبت خوبی هست و باعث افزایش بازگشت کاربران در روز اول و پرداخت زیر ۱ درصدی در روز اول شده است که در زیر نمودار شاهد بوده اید .

 

در ادامه و بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدیم که بازگشت روز سوم مناسب نیست و ریزش زیادی داشته است این را از بخش Retention بررسی کردیم با تغییر هفته شمار به روز شمار که مهم تر است :

 

بازگشت روز سوم در فایربیس
بازگشت روز سوم در فایربیس

 

برای اینکار از فایربیس خواستیم که سیستم پیشگویی اش را فعال کند و پیش بینی کند که چه افرادی ریزش می کنند و یک کمپین A/B تست بر روی آن تعریف کردیم نتیجه ی این کمپین به این شرح می باشد :

 

کمپین تست روز سوم در فایربیس
کمپین تست روز سوم در فایربیس

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید بعد از ارسال کمپین براساس کسانی که فایربیس پیش بینی می کند که در روز سوم ریزش می کنند بازگشت فردای این کمپین در نوع دوم که همان Variant A هست +۴ درصد بهبود پیدا کرده است که عدد بالایی هست کلا در بحث بازگشت ها این عددها نرم بازگشت هستند :

روز اول : ۴۰ درصد

روز هفتم : ۲۰ درصد

روز سی ام : ۱۰ درصد

 

جمع بندی

 

به طور کل بررسی و پایش داده ها در ابزارهای آنالیز داده ها کمک می کند که بفهمیم چرا کاربران پاک می کنند چرا کاربران ریزش می کنند و چرا کاربران پرداخت نمی کنند و بهترین این ابزارها گوگل فایربیس است که می توانید در این لینک به آن توجه کنید و بدانید که تغییر یک عدد کوچک مانند نرخ ریزش ، نرخ پاک کردن ، نرخ تبدیل می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند و از فرش به عرش بیاورد یا حتی برعکس آن 🙂

پس به این موضوع دقت بفرمایید که این سنجه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند :

  1. نرخ ریزش
  2. نرخ پاک کردن
  3. نرخ بازگشت روز اول ، هفتم ، سی ام
  4. نرخ تبدیل کل کاربران به پرداخت کنندگان

امیدوارم با پایش این سنجه ها درآمدهایتان رشد کند .

حتما اگر نظری در مورد این مقاله دارید با ما در میان بگذارید .

 

 

این داده ها با اجازه ی تیم ورزشگاه منتشر شده است .

1 دیدگاه برای “۲۱۴% رشد در ماندگاری کاربران با استفاده از فایربیس در اپ ورزشگاه

  1. Mohammad Padi گفته:

    حدود ۹ ماه قبل من و خانومم برای اپلیکیشن‌مون اومدیم پیش شما مشاوره وقتی به خاطر درآمد کم اپ امید زیادی برای ادامه کار نداشتیم و توی فکر فیل کردن بودیم، شما با آنالیز فایربیسمون چیزایی گفتید که واقعا مونده بودیم که چطور ممکنه. بعد که تغییراتی که گفتید رو انجام دادیم واقعا پیشرفت کردیم و تا الان داریم کار رو پیش میبذیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *