خصوصیات یک هکر رشد + اینفوگرافی

خصوصیات هک رشد

آقای Ken Zi Wang ( هکر رشد کمپانی Fandrop) معتقد است که ما دو نوع هکر رشد داریم .

نوع اول بر چگونگی یافتن راه های خلاقانه برای دسترسی به کاربران تمرکز دارد در حالی که نوع دوم بر تحلیل علمی و دقیق معیارها تاکید می نماید.

در ادامه، ویژگی های عمومی هکر های رشد  را مورد بحث قرار خواهیم داد:

۱- هکر رشد به داده عشق می ورزد:

هکر های رشد  با وجود تمرکز بر رشد کاربران در کسب و کار، به طور منطقی از داده‌ها استفاده می نمایند چرا که داده نسبت به هر درک و تصوری نسبت به واقعیت های موجود در کسب و کار  برتری دارد.

هکر های رشد به طور علمی روش های جدیدی را آزمایش می نمایند و بر اساس نتایج حاصله فرایند هک را دنبال می نمایند که نتیجه آن می‌تواند بکارگیری انواع روش های هک، ادامه و یا قطع فعالیت های موجود یا تقویت روشهای موجود باشد. بدون توجه به محوریت داده‌ها، هکرهای رشد نمی توانند در داده‌ها عمیق شوند، تنها می توانند یک تصویر کلی را متصور شوند که قطعا دید نامناسبی به آنها داده و ممکن است باعث به خطا رفتن فرآیند رشد شود .

۲-هکرهای رشد در زمینه های مختلفی استعداد و توانایی دارد:

هکر های رشد  قادر به درک مفاهیم و روندهای  بازاریابی، طراحی، تحلیل، مهندسی، و مشتریان هستند. همچنین با مفاهیمی چون ترافیک ورودی، سئو، بازاریابی درونگرایانه(Inbound Marketing)، محصول متناسب با بازار (PMF)، فرایند پذیرش و رابط کاربری(UI) آشنا هستند. درک تکنولوژی به آنها اجازه خواندن کد و بکارگیری از API ها و سیستم های اتوماتیک را می دهد. ارسال ایمیل، بارگیری صفحه، و استفاده از شبکه های اجتماعی برای رشد  تنها مسائل تکنیکی نیستند، بلکه به ابزارهای مهمی برای رشد تبدیل شده‌اند. در نتیجه، هکرهای رشد از آنها در قالب یک پلتفرم یکپارچه برای ایجاد یک ارزش منحصربفرد استفاده می نمایند.

۳- هکرهای رشد از پذیرندگان آغازین(Early Adopter) و گیک(Geek) هستند:

هکرهای رشد  از کانال های رشد جدیدی با خبرند که از آنها زودتر از دیگران استفاده می نمایند. کانال‌های رشد زمانی که به اندازه کافی رشد نمایند، بهترین خواهند بود که البته لزوما بزرگ نیستند. هکرهای رشد  نیارمند بکارگیری خلاقیت در شناسایی فرصت های نوظهور هستند که پس از آن رویکردی برای بهره برداری از آنها تدوین می نمایند. هکر های رشد تنها فرصت های رشد را بهنگام ظهور آن، کشف نمی نماید؛ بلکه آن‌ها به شدت فرصتهای جدیدی را خلق می نمایند و اول از همه از آنها استفاده می کنند .

۴- هکر های رشد به نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خیلی معتقدند:

یک هکر رشد متخصص رسانه ای است. او از بیشتر منابع online ،offline ، رایگان، پولی و ترافیک مصرف شده آشنایی دارد. هکرهای رشد توانایی ویژه‌ای در یافتن جایگاه های  رایگان برای ایجاد رشد قبل از امتحان کانال‌های پولی را دارند. البته این به این معنا نیست که هکرهای رشد به سادگی از کانال های پولی اجتناب می کنند. هکرهای رشد  همیشه بر مثبت بودن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) توجه و تاکید دارند به این معنا که هزینه ای که برای تبلیغات و بازاریابی می شود بازگشت درآمدی ای که دارد بیشتر از نرخ باشد .

۵- هکر رشد همدردی می کند:

هکر رشد توانایی همدردی با مشتریان و کاربران بالقوه را دارد. او در یافتن محدودیت‌های جریان کسب کاربر که مانع از رفتار کاربران  می گردد بسیار  توانمند است. علاوه برآن، هکرهای رشد توانایی فراتر از کسب کاربران دارند بلکه آنها قادرند از طریق طراحی کل سفر مشتری، کاربران را حفظ و به مشتری تبدیل نمایند

.
(ترجمه شده از کتاب Growth Hacking Handbook For Managers نوشته Valtteri Kaartemo و Joni Salminen)

 

 

در اینفوگرافیک زیر نیز اطلاعات خوبی آورده شده است:

خصوصیات هک رشد
خصوصیات هک رشد

ده ویژگی شخصیتی مهم هکر رشد

۱. تمرکز بر روی رشد: تمرکز اصلی وی بر روی رشد کمپانی است.
۲. معتاد به سنجه های خود: او همواره نسبت به معیارهای مهم بینش دارد.
۳. توانایی در اجرا: او صحبت نمی کند بلکه اجرا می کند.
۴. کار کردن قدم به قدم: همواره با قدم های کوچک کار می کند.
۵. مدیریت زمان: او بر روی آنچه که حائز اهمیت است، کار می کند.
۶. ذهن باز: او به ایده‌ها گوش می‌دهد و از دیگران الهام می گیرد.
۷. تکرار عوامل موفقیت: او علل نتایج مثبت را تکرار می‌کند.
۸. خلاقیت: او با خلاقیتش تجربه می‌کند.
۹. چرخش دائمی: او قادر است هر روز در ارزش کسب وکار چرخش ایجاد کند.
۱۰. غرق در کار: او رویای رشدی همچون فیسبوک، توییتر یا AirBnb را در سر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *