در دوره آموزشی “هک رشد” قصد داریم با شیوههای نوین رشد کسب و کارها آشنا شویم. به بیان سادهتر، یاد بگیریم که چگونه در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه، بیشترین میزان رشد و فروش را تجربه کنیم. اگرچه هک رشد میتواند در تمامی کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد، اما سرفصلهای تدریس شده در این دوره، برای استارتآپها و سایر کسب و کارهای حوزه دیجیتال، کاربرد بیشتری خواهد داشت.
در طول این جلسات آموزشی به ترتیب، مفهوم هک رشد و جایگاه آن در کسب و کارها را توضیح میدهیم و نیز چند نمونه از شرکتهای بزرگ مانند Drop Box، Hotmail و AirBNB را که از این تکنیک در جهت رشد و پیشرفت خود بهره بردهاند، مورد بررسی قرار میدهیم. تواناییها و سایر ویژگیها و وظایف یک هکر رشد، از جمله خلاقیت، دارا بودن دانش تحلیل داده، آشنایی با فرآیندهای اتوماسیون و مهندسی و همچنین توانایی بهینهسازی نرخ تبدیل(CRO) را برمیشماریم و هرکدام را شرح میدهیم، با مفهوم “قیف ناب بازاریابی” اجزا، مراحل و چگونگی استفاده از آن در کسب و کارها آشنا میشویم، ضرورت و اهمیت “همخوانی محصول و بازار” ، دلایل اهمیت آن و نیز تاثیر آن بر هک رشد را توضیح میدهیم و در انتها نیز به شرح و بسط کامل گامهای سه گانه رشد شامل Traction، Transition و Growth یا همان ScaleUp میپردازیم و تمامی پارامترهای فازهای رشد، از جمله اهداف، سنجهها، کانالها، سطح بهبودها و… را به طور مفصل بررسی مینماییم.