چگونه در اپلیکیشنهای موبایلی نهایت درآمد را از ویدیوهای پاداشی و تبلیغات بنری داشته باشیم؟
درحالی که تبلیغات بنری برای دستیابی به طیف گستردهای از مخاطبان بینظیرند، ویدیوهای پاداشی یک بخش ضروری از فرایند حفظ کاربران هستند. در این مقاله بهترین روش استفاده از این دو فرمت تبلیغات در یک اپلیکیشن را بررسی میکنیم.
هردوی این فرمتها، در نوع خود، برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، موثر هستند. اما با این وجود به سختی میتوان نقطه اشتراکی بین آنها پیدا کرد.
در حالی که تبلیغات بنری برای دستیابی به طیف گستردهای از مخاطبان بینظیرند، ویدیوهای پاداشی یک بخش ضروری از فرایند حفظ کاربران هستند.
در این مقاله بهترین روش استفاده از این دو فرمت تبلیغات در یک اپلیکیشن را بررسی میکنیم.
با ویدیوهای پاداشی همه برندهاند
ویدیوهای پاداشی در چند سال اخیر بسیار محبوب شدهاند. این فرم از تبلیغات برای طرفین سودآور است. کاربران شکلی از تبلیغ را میبینند که در صورت تعامل داشتن با آن به پاداش میرسند. با توجه به eCPM (معیاری برای سنجش میزان سوددهی تبلیغات) زیاد این فرم از تبلیغات، سازندگان اَپها درآمد بیشتری از این شکل از تبلیغات به دست میآورند و تبلیغکنندگان هم با استفاده از این فرمت، به ROI (نرخ بازگشت سرمایه) مثبتی دست پیدا میکنند و برندشان را هم بیشتر در معرض نمایش میگذارند.
اول از همه بیایید به eCPMها بپردازیم.
بر اساس تحلیل و آنالیزی که بر روی ویدیوهای پاداشی در آمریکا، اروپای شرقی و اروپای غربی انجام شده است، eCPM ویدیوهای پاداشی همچنان افزایش مییابد. ناگفته نماند که میزان این پیشرفت در سال دوهزار و هجده مقداری بیش از زمان حال بود. امسال eCPM ویدیوهای پاداشی در آمریکا رشد سیزده درصدی را شاهد بود.
ویدیوهای پاداشی در اَپهای بازی شکوفا شدند. جایی که استفاده از این ویدیوها آسانترین راه برای جلب توجه و البته حفظ کاربران درون بازی است.
این نوع ویدیوها بخش مهمی از موفقیت یک اپلیکیشن محسوب میشوند، بههمین خاطر یکی از اولین مسائلی که سازنده باید به آن فکر کند، محل قرارگیری مناسب ویدیوهای پاداشی درون بازی است. این مسئله جزو مسائلی است که در ابتدای راه طراحی باید آن را درنظر گرفت.
ویدیوهای پاداشی نباید به یک نوع مزاحمت یا مانع در مسیر بازی کردن تبدیل شوند. اگر بتوانید ویدیوهای پاداشی را به شکلی در بازی بگنجانید که منطقی بهنظر برسند، بهطور حتم با واکنش مثبت کاربران روبهرو میشوید.
ویدیوهای پاداشی در اپلیکیشنهای بازی
طرز کار ویدیوهای پاداشی به این شکل است که اگر کاربر ویدیوی تبلیغاتیای را کامل تماشا کند، در انتها به او پاداشی داده میشود. اما این پاداش باید چه چیزی باشد؟
پاداشی که برای تماشای ویدیو درنظر گرفته میشود، باید به اهداف کاربر در بازی مربوط باشد و برای او ارزشمند تلقی شود.
مثلاً زمان اضافه برای حل یک معما در بازی، دریافت ارز رایج بازی برای خرید درون اَپی، شانس مجدد بعد از شکست در یک مرحله و …
زمانی که کاربر به صدها سکه برای خرید اقلامی از فروشگاه درون اَپ، برای ادامه بازی نیاز دارد، دادن تنها یک سکه اشتباهترین پاداشی است که میتوان برای تماشای کامل ویدیو درنظر گرفت.
کیفیت پاداش خیلی مهمتر از کمیت آن است.
بیایید یک کِیس اِستادی یا مطالعه موردی داشته باشیم. بازی Archero بهخوبی ویدیوهای پاداشی را مدیریت میکند و آنها را در مناسبترین زمانها نشان میدهد.
برای پیشروی در این بازی، گیمر به انرژی نیاز دارد که بهصورت اتوماتیک شارژ میشود. اما حالت اتوماتیک آهسته است.
از طرف دیگر وقتی گیمری انرژیاش به پایان میرسد و میمیرد، آپشنی بر روی صفحه موبایلش ظاهر میشود که میتواند با دیدن یک یا چند ویدیوی پشتسرهم انرژی لازم را برای ادامه بازی به دست آورد.
ویدیوهای پاداشی برای اَپهای غیر بازی
آیا فقط بازیها به ویدیوهای پاداشی نیاز دارند؟ اپلیکیشنهای غیربازی امکان استفاده از نوع تبلیغات را ندارند؟
با وجود این که شکوفایی این شکلِ تبلیغات از بازیها شروع شد، ویدیوهای پاداشی با پتانسیل بالایی که دارند میتوانند درآمد خیلی خوبی را برای برخی از اَپهای دیگر هم فراهم کنند.
چه نوع اَپهایی؟
اپلیکیشنهایی که بر پایه جذب دنبالکننده و خرید درون اَپی هستند.
یک مثال خیلی خوب از اَپهای غیر از بازیای که از ویدیوهای پاداشی بیشترین بهره را میبرد، شبکه اجتماعی Grindr است.
تعداد پروفایلهایی که کاربران میتوانند ببینند محدود است، مگر اینکه کاربر برای عضویت دستبهجیب شود.
اگر کسی این مبلغ را پرداخت نکند، میتواند با تماشای ویدیوهای پاداشی هر پروفایلی که میخواهد را ببیند.
در کل باید به کاربر محتوایی را نشان داد که رایگان نیست، سپس با پیشنهاد ویدیوهای پاداشی روش بیهزینه را هم نشان دهید. این بهترین شکل استفاده از ویدیوهای پاداشی است.
همچنین این ویدیوها احتمال خرید کاربر را افزایش میدهند.
هرچند درست مانند اپلیکیشنهای بازی باید تعادل را برقرار کنید. پاداشی که در ویدیو پاداشی وعده میدهید کاربر را راضی میکند.
خلاصه فواید استفاده از ویدیوهای پاداشی
- امکان گنجاندن راحت در بازی
- نرخ حفظ کاربر بالا – افزایش درآمد از طریق خرید درون اَپی
- CTR (نرخ کلیک بر روی یک تبلیغ بهازای تعداد دفعاتی که تبلیغ دیده شده است) و eCPM بالا
- برای همه طرفین مفید است – کاربر، سازنده و تبلیغکننده
درود بر بنر، این دوست قدیمی ما
بنرها مانند ویدیوهای پاداشی سودآور و درگیرکننده نیستند؛ اما برای جذب طیف گستردهتری از مخاطبان و ایجاد یک درآمد ثابت بسیار مناسب هستند.
تبلیغات بنری تا بهامروز به عنوان رایجترین تبلیغات موبایلی که اولینبار در سایت استفاده شد، شناخته میشوند.
بنرها همچنان برای سازندگان بهعنوان یک منبع درآمدی ثابت شناخته میشوند.
بهخاطر ایمپرشن (میزان بازدید) زیاد، تبلیغات بنری بهعنوان یکی از باثباتترین شکلهای تبلیغات هستند. مخصوصا زمانی که صحبت از ARPDAU (میانگین درآمد بهازای کاربران فعال روزانه) در میان باشد.
کاربران آنقدر در اوایل با تبلیغات بنری مشکل داشتند و دوستشان نداشتند که عبارت کوری بنری را مرتبط با این نوع از تبلیغات ابداع کردند؛ یعنی بنرها دیده نمیشوند.
بر اساس تحقیقات انجام شده در Appodeal، بنرها همچنان هم منبع درآمدی مهمی هستند.
برای محاسبه، محققان نزدیک به یک چهارم سهم درآمد تبلیغات را محاسبه کردند. ناگفته نماند که بر روی اندروید در اروپای غربی، eCPM با کاهش بیست و هفت درصدی مواجه شده است؛ اما همچنان تبلیغات بنری را میتوان یکی از روشهای مناسب برای کسب درآمد به حساب آورد.
بنرها معمولا در لبه بالایی یا پایینی صفحه قرار میگیرند.
با توجه با اینکه فضای تبلیغات درون اپلیکیشنها محدود است، اگر بنرها پیام مختصر و متقاعدکنندهای داشته باشند، شانس زیادی برای جلب توجه مخاطبان دارند.
جدا از آسانی انتخاب مکان بنرها، باید دقت کنیم آنها را در جایی قرار ندهیم که کاربران بهطور اتفاقی بر روی آن کلیک کنند.
برای مثال کاربران ممکن است برای کلیک کردن روی دکمهای که جزو ضروریات بازی است بر روی بنر کلیک کنند. چرا که این دکمه بیشازحد نزدیک به بنر قرار گرفته است.
در کل یک بنر کوچک با صفحهای ایستا و مدت نمایشی طولانی (بیش از سه دقیقه) برای استفاده در اپلیکیشنها مناسب است. منظور از این اپلیکیشنها میتواند اپلیکیشنی مفید و کاربردی باشد و یا یک بازی ساده تک صفحهای.
CTR میانگین برای این فرم از تبلیغات بین نیم تا یکونیم درصد است.
خلاصه فواید استفاده از تبلیغات بنری
- منبعی پایدار از درآمد حاصل از تبلیغات
- تبلیغات کمهزینه
- در تمام نمایشگرها خوب نمایش داده میشود
- امکان قرارگیری آسان در اپلیکیشن
در ضمن بسیاری از فرمتهای مبتکرانه تبلیغات مانند MREC همه از بنرها سرچشمه میگیرند. در واقع این تبلیغات نسخههای پیشرفته بنرها هستند.
چگونه میتوان بنرها و ویدیوهای پاداشی را در اپلیکیشنی قرار داد؟
هر اَپی درنوع خود منحصربهفرد است. بههمین دلیل تصمیم گرفتیم که تجربیاتمان را در مورد ویدیوهای پاداشی و تبلیغات بنری در اپلیکیشنهای گوناگون با شما در میان بگذاریم.
- اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای پاداشی یک ارزش واقعی برای کاربر فراهم میکنند. (در ازای تماشای کامل ویدیو، کاربر به مقدار کافی از یک پاداش خاص دریافت میکند تا نسبت به ادامه استفاده از اپلیکیشن ترغیب شود) همچنین این ویدیوها باید در قسمتی نشان داده شوند که منطقی باشد. (زمانی که گیمر میبازد و یا به قسمتی برمیخورد که باید پول بپردازد)
- در منوی اصلی، صرفنظر از رویدادهای درون بازی، چند ویدیوی پاداشی بهمنظور دریافت پاداش اضافی قرار دهید تا گیمرها بتوانند داوطلبانه پاداش جمع کنند.
- علیرغم جذابیت ویدیوهای پاداشی، این فرم از تبلیغات میتوانند تکراری شوند. بنابراین افزودن فرمتهای دیگر تبلیغات مانند بنرها به خلق تنوع کمک میکند. اکثر کاربران به تبلیغات بنری عادت کردهاند و دیگر آنها را بهعنوان تبلیغات اعصاب خوردکن نمیبینند.
- در مورد محل قرارگیری بنرها بادقت فکر کنید. میتوانید بنرها را در صفحاتی که مربوط به تنظیمات بازی است قرار دهید. در این صفحات کاربر برای گرفتن تصمیم تحت فشار قرار نمیگیرد و سردرگم نمیشود. چون در حال انجام کار مهمی نیست. برخلاف درون بازی.
- میزان نمایش بنرها را کاهش دهید. با شبکههای تبلیغاتیای کار کنید که برندهای خوشنام در همکاری با آنها هستند. مسلماً بنرها نباید خیلی زیاد باشند. ساده بودن و بستن راحت بنرها از نکات دیگری است که نباید فراموش کنید.
- از همه مهمتر، یادتان بماند که تبلیغات باید منجر به ادامه لذت بردن کاربر از بازی بهصورت رایگان شود. همچنین در کنار لذت بردن باید به خریددرونبرنامهای کمک کنند. تبلیغات نباید بهمنظور نابود کردن اعصاب کاربر برای افزایش آمار بازدید باشند.
اگر دوست دارید در مورد ویدیوهای پاداشی، بنرها و دیگر فرمهای تبلیغات که در سال دوهزار و نوزده اجرا شدهاند بیشتر یاد بگیرید، میتوانید تازهترین تحقیقات Appodeal را در این زمینه مطالعه کنید. این تحقیق و گزارش اطلاعات کاملی در مورد جنبههای گوناگون تبلیغات درون اَپها و درآمدی که از آنها حاصل میشود ارائه داده است.
تلاشتان را برای افزایش درآمد بیشتر کنید
اگر دنبال راهی جدید برای گنجاندن فرمهای گوناگون تبلیغات در اپلیکیشنتان هستید، ما دو محصول را به شما پیشنهاد میکنیم.
۱- برای داشتن یک برنامه کامل و جامع Appodeal را درنظر بگیرید. امکانات این برنامه برای رفع نیاز شما کفایت میکند و درآمد تبلیغات شما را چندین برابر افزایش میدهد.
۲- اگر دنبال برنامهای حرفهای تر میگردید تا درآمد حاصل از تبلیغاتتان را خیلی بیشتر از قبل کنید، پیشنهاد ما به شما ad Exchange BidMachine است. برنامهای که بسیار حرفهای است و با اتصال اَپ شما به شبکههای بزرگ بهترین پیشنهادها را به شما میدهد.
عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما
عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما