خلاصه قسمت هجدهم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت۱۰۵)

خلاصه قسمت هجدهم از فصل پنجم رادیو رشدینو (قسمت105)

رادیو رشدینو -اخبارینو (۲۰:۳۵-۳:۰۹)

در این قسمت از اخبارینو رادیو رشدینو به همراهی جناب آقای ایمان سرایی به برسی بیشترین دانلود اپلیکیشن در هفته گذشته، اپلیکیشن picture this و درآمد بازی های کنسول گیم پرداخته شده است.

خبر اول

در هفته گذشته اپلیکیشن پیکاک بیشترین سهم دانلود را ازآن خود کرده و بیشترین درآمد را در بین اپلیکیشن ها دیگر داشته است. این اپلیکشن که در حوزه چنل های ویدیویی فعالیت می کند و درسال ۲۰۲۰ افتتاح شده است. البته این شرکت توسط شرکت Comcast خریداری شده و  ۴۲ میلیون یوزر دارد. بر اساس گزارش های منتشر شده این اپلیکیشن در ماه می در گوگل پلی ۵۰۰ هزار بار دانلود شده و ۱ میلیون دلار نیز درآمد داشته این مقدار در ios به ۷۰۰ هزار نصب و ۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

خبر دوم

در این خبر نیز به بررسی در آمد اپلیکیشن picture this  می پردازد. این اپلیکیشن در حوزه گیاهان بوده و به نوعی اینستاگرام گیاهان شناخته می شود. میزان در آمد این اپلیکیشن در google paly و app store برابر با ۴/۱ میلیون دلار بوده است.

اما بیشترین درآمد را در us اپلیکیشن تیک تاک دارد. این اپلیکیشن برای شرکت پارامونت که یک شرکت تلویزیونی به شمار می آید، در آمریکا یک روند روبه رشد داشته وبرابر با  ۵/ ۷ دلار و در چین برابر با ۱۵ میلیون دلار بوده است.

خبر سوم

در این خبر به بررسی بیشترین درآمد بازی و کنسول ها پرداخته شده است. بر این اساس در سال ۲۰۲۱ بیشترین در آمد را mobile gaming ها با ۱۲۰ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است. در ادامه آن ها نیز pc و Mac Gaming ، home console ها و handheld console به ترتیب برابر با ۱۲۰ میلیارد دلار، ۳۹ میلیارد دلار و ۴۱ میلیارد دلار است. درآمد mobile gaming ها در سال ۲۰۰۲ برابر با ۱۰۰ میلیارد دلار، ۲۰۱۵ برابر با ۸۵ میلیارد دلار و در ۲۰۱۸، ۷۸ میلیارد دلار گزارش شده است.

رادیو رشدینو -نکاتینو (۳۴:۳۸-۲۱:۰۱)

در این قسمت از نکاتینو رادیو رشدینو به همراهی جناب آقای ایمان سرایی  به برسی پادکست call her daddy، پادکست twenty minute vc، حجم بازار ماکروسافت، تاثیر رتبه بندی در مشاغل ومقایسه FinTech و banking پرداخته می شود.

بخش اول

خبر اول

در سال ۲۰۱۸ خانم الکس کوپر پادکستی را به نام call her daddy تاسیس می کند. سرمایه اولیه او در این پادکست ۷۰ هزار دلار بوده است. اما در ادامه با رشدی که داشته قراردادی ۳ سال با Spotify به ارزش ۶۰ میلیون دلار منعقد می کند. این پادکست در حوزه sex، فرهنگ و ارتباطات می باشد.

خبر دوم

آقای هری استیبینگ در سال ۲۰۱۴ پادکستی را با عنوان twenty minute vc راه اندازی کرد. این پادکست در طول این سال ها ۸ میلیون بار پلی شده و در آمدی بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار داشته است.

نکاتینو دوم

در سال ۲۰۱۴ بعد از آنکه آقای ساتیا نادلا ( رئیس هیئت مدیره فعلی ) به عنوان مدیر عامل انتخاب شد، حجم بازار ماکروسافت به ۶/۱ تریلیون دلار رسید. یعنی افزایش ۶/۱ هزار میلیارد دلاری داشته است.

نکاتینو سوم

در این بخش به بررسی و تاثیر رتبه بندی مشاغل اشاره می شود. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به عملکرد ماکروسافت می اندازیم. هنگامی که تاریخ این شرکت را مطالعه می کنید به یک عبارتی به نام the dark  ages ( دوره تاریک) خواهید رسید. این دوره مربوط به قبل از ۲۰۱۰ می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چه موضوعی باعث شد که ماکروسافت که از بهترین شرکت های جهان به شمار می آید چنین دوره ای را تجربه کند. هنگامی که با کارمندان این شرکت مصاحبه می کنیم همه آن ها به یک چیز اشاره می کنند، ارزیابی عملکرد مدیران.

درواقع آن ها این گونه بیان می کنند که ما به جای آنکه با رقبای خود در بیرون از شرکت رقابت کنیم، در داخل شرکت با یکدیگر برای رسیدن به رتبه بالاتر رقابت می کردیم. این موضوع موجب شد که تا ماکروسافت دوره سیاهی را تجربه کند. رتبه بندی و طبقه بندی مشاغل و کارمندان، همدلی و همکاری کردن آن ها را به همراه دارد. هر کارمندی اطلاعاتی را که به دست آورده در اختیار فرد بعدی گذاشته و برای رقابت با رقبای بیرونی تلاش می کنند.

نکاتینو چهارم

در این قسمت گزارش های  منتشر شده از دو اپلیکیشن FinTech و banking را خدمتتان ارائه می کنیم. اپلیکیشن FinTech در کره ۸/۹، چین ۸/۱۰، ترکیه ۴/۴، اندونزی ۲/۳، هند ۴/۵، انگلستان ۳، کانادا ۲/۳ ، فرانسه ۳/۲، آلمان ۱/۲، ژاپن هم ۷/۴ بیشتر است.

رادیو رشدینو -آموزینو (۵۶:۲۲-۳۵:۰۰)

در این قسمت از رادیو رشدینو همراه با جناب آقای ایمان سرایی به راه حلی برای تغییر نگرش مدیران و ادمه کتاب هک رشد می پردازیم.

بخش اول

اگر به خاطر داشته باشید در جلسات گذشته درباره موضوعی با این عنوان که چرا مدیران اشتباه نمی کنند، صحبت کردیم و به آن پرداختیم.

امروز قصد داریم تا راه حلی را برای تغییر این نگرش بیان کنیم. اغلب ما فکر می کنیم که اگر افراد از نقاط ضعف خود مطلع باشند، می توانند آن را اصلاح کنند، اما مدتی است که انتقادهایی درباره آن شده است. به همین دلیل راه حل دیگری برای آن ارائه می شود. در واقع با توجه به مثال ها و تحقیقاتی که انجام می شود، پادزهر این نوع نگرش را، تمرکز بر نقاط قوت آن ها می دانند.

در واقع شما می توانید به عنوان یک مدیر به جای آنکه به دنبال نقاط ضعف کارمندان خود باشید، نقاط قوت آن ها را پیدا کرده و وظایف آن ها را  براساس آن برنامه ریزی کنید. شما می توانید با افراد درباره نقاط قوت آن ها گفتگو کرده و به نتایج مثبتی برسید. شما می توانید از تست VIA Character Strengths کمک بگیرید. با انجام این تست نقاط قوت شما شناسایی می گردد.

بخش دوم

در این بخش از آموزینو قصد داریم به ادامه کتاب هک رشد آقای شان الیس بپردازیم. در این قسمت قصد داریم تا میزان مشارکت  در ios را بیان کنیم. میزان مشارکت افراد در برنامه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته شده و بیان می گردد. نکته و اصلی که در این بخش از کتاب بر آن تاکید می شود، این است که از push notification ها به صورت بهینه و به جا استفاده کنید. مثلا شما می توانید با account creation کاربران را تشویق به ساخت اکانت کنید.

یا با استفاده از purchase message می توانید با ارائه یک کد تخفیف کوتاه مدت نظر آن ها را به خرید محصولات جذب کنید، با reactivation campaign می توانید افراد را تشویق به استفاده مجدد از سایت یا اپلیکیشن کنید، می توانید قابلیت های جدید یا آپدیت های جدید را با new feature announcement به کاربران خود اعلام کنید، با insensitive می توانید کاربران ویژه خود را بیشتر درگیر کرده و به عبارتی به سوی خود جذب کنید.

با انجام هر یک از notification ها در زمان و لحظه مناسب می توانید ریتیشن خود را افزایش دهید. در واقع اگر نتیجه این کارها، افزایش انگیزه در کاربران شود، مطمئنا پرداختی سایت یا اپلیکیشن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رادیو رشدینو -مهمانینو (۱:۲۶:۴۴-۵۶:۴۷)

در این بخش از رادیو رشدینو به همراه مهمان گرامی برنامه جناب محمد حسین محسنی مدیرعامل پازلی به برسی تجربیات کاری ایشان طی سال‌های گذشته می‌پردازیم.

جناب محمد حسین محسنی متولد ۱۳۷۱ کارشناسی و کارشناسی ارشد نرم فزار، هم بنیانگذار اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی هستند. ایشان فعالیت خود را از سال ۹۱ و در دوران دانشجویی به همراه عده ای دیگر در رویداد های داوطلبانه و استارت آپ وی کندی آغاز کرد. در ادامه آن ها  در استارتاپ هایی چون وین استارتاپ ماشین، جشنواره وب موبایل ها و مرحله دوم آواتک نیز شرکت کرده اند. به همراه چند تن از دوستان خود شروع به تاسیس یک شرکت کرده و مشغول به کار شدند.

اما نهایتا در فرودین سال ۹۴ کار بر روی اپلیکیشن ساز پازلی آغاز گشت و در آبان ۹۴ روانه بازار شد. در حال حاضر در این اپلیکیشن ۲۰۰۰ کاربر پولی حضور دارد. قابل به ذکر است که تکنولوژی این اپلیکیشن crust plat form  که بر روی اندروید و  ios قابل نصب است. همچنین  حدود ۸۰ نماینده فعال در سطح کشور هستند که یا به صورت آژانس تبلیغاتی فعالیت کرده یا به صورت یک تیم برنامه نویسی فعالیت می کنند.

جناب محسنی اضافه کردند که در شرکت پازلی علاوه بر خدمات اپلیکیشن ساز خدمات دیگری نیز ارائه می گردد. تحلیل اپلیکیشن ها از نظر امکان سنجی یا تبلیغات انجام می شود. همچنین اگر مشتریان به دنبال اپلیکیشینی فراتر از امکانات پازلی هستند، افرادی به منظور تهیه آن در شرکت فراهم شده است. تست، روموت و مارکتینگ بخش دیگری از فعالیت شرکت به حساب می آیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *